Caminant per Montserrat Per ACA 999 Junta
Caminant per Montserrat

Aquest cop l'excursió és al massís de Montserrat, en concret cobrirem Monestir - Sant Joan - Sant Jeroni (punt més alt de la Muntanya) - Monestir , un itinerari circular, que ens portarà a fer un tomb, per aquest singular i bell indret, bressol de l'excursionisme català i símbol de Catalunya.

Les autocaravanes, les podem aparcar (pagament, raonable) a les explanades que un cop passada la barrera trobarem a l'esquerra de la carretera. Tan sols la darrera i més plana que les altres, es reservada de dia als autocars, pel que no es aconsellable utilitzar-la. La resta les podem utilitzar sense més problema, són un pel inclinades, però res que no puguem salvar amb uns cunys. Cal tenir en compte la gran afluència de públic que té el monestir, pel que si penseu aparcar còmodament, hauríeu de fer-ho la nit abans, el lloc per dormir és força tranquil.

L'excursió, sobretot si no sou gent massa avesada a caminar, o bé porteu nens, us recomanaria que l'iniciéssiu, prenent el funicular de Sant Joan (esquerra de la plaça de les pageses, consultar prèviament els horaris, ja que canvien lleugerament segons l'època de l'any). Començar amb el funicular us permetrà guanyar alçada sense esforç i iniciar la ruta posteriorment d'una forma planera. Penseu que a l'acabar l'excursió haureu superat més d'un miler de graons. Cal portar aigua, durant el trajecte no hi ha cap font.

Durada: +/-3 hores
Desnivell: 260 metres
Descripció:

Arribats a l'estació superior del funicular de Sant Joan i tot just sortint de la mateixa, prendrem el camí que ens queda a mà dreta. Tot just començar podem veure a la nostra esquerra, la roca anomenada la Gorra Marinera i més lluny a l'altre cantó de la vall les Mòmies, l'Elefant i la Prenyada, entre d'altres.
25 minuts
A l'esquerra del camí que hem vingut seguin, hi ha uns graons que donen pas a un mirador, des d'on podem veure, el Baix Llobregat, el Penedès i l'Anoia.
Continuem pel camí.
35 minuts
A l'altre costat de la vall, podem veure el Cavall Bernat, sol majestuós. Una mica més endavant també podem veure el Cap del Mort. Creuem el Torrent de Sta. Maria, atenció!!!! , aquí deixarem a mà dreta un tram esglaonat que es d'on surt el camí de tornada cap al Monestir, pel pla dels Ocells i pel pas dels Francesos. Però ara continuem per la senda.
60 minuts
Un tram més costerut, amb unes alzines molt desenvolupades, ens portarà fins a l'ermita de Sant Jeroni. Ànim, ja sou molt a prop del cim. Mirant l'ermita de front, agafarem la senda que ens queda a mà esquerra a tocar de l'ermita.
1 hora 30 minuts
Un Tram empedrat, unes escales i una barana de ferro, ens portaran fins al cim, on podreu comprovar si el dia és clar. Si les vistes són magnifiques, podreu veure des del Cim de la Pica d'Estats fins el Cim del Montmajor a Mallorca.
El retorn és pel mateix camí, fins el punt descrit anteriorment, un cop arribats allí descendirem sempre passant pel pas dels Francesos i fins arribar a la plaça on hem iniciat la caminada. Desitjo que gaudiu força.