Marroc Per ACA 39 Montse i Eugeni
xec está desconectado

MARROC, QUATRE LLOCS INOLVIDABLES

Aquest no és un relat a l'ús amb xifres , dades , coordenades . Sinó que és el record d'un viatge a un país encantador on et impressiona a cada pas . Viatgem durant 23 dies , Vam veure cuidades , llogarets , riats , natura i molta gent . I això últim és el que t'enamora d'aquest país .

El que perdura en la memòria són les impressions , que no saps perquè , se t'han quedat impregnades a la pell i en l'ànima viatgera .

Tot aquest enamorament va començar fa anys , amb un viatge en cotxe i hotels . A l'any següent vam baixar amb la nostra petita Chalenger , i no vam trigar ni dos anys a tornar , després vam trigar uns anys , però ens vam decidir aquest 2010 .

Aquest any tenia com a objectiu fonamental conèixer el desert de Erg Chebbi , però col · lateralment es van afegir , les cascades de Ouzouz , El parc nacional de Souose - Massa i aiguamolls de Mulay Muslam .

Teniem una certa por a anar a l'agost al desert , però vam tenir sort , ens va fer uns dies agradables , fins i tot ens va ploure intensament .

1 . - Erg Chebbi

El primer que vam fer va ser trucar a Hammet , un guia que ens van aconsellar uns amics , va ser una decisió molt encertada . Dormim al pàrquing de l'Hotel Tumbuctú ( Chaluca ) . Amb llum i aigua , a un preu assequible . Ens portem un aire condicionat tipus pingüí , ens excepte d'alguna nit pesada de calor i també alguna migdiada .

Erg Chebbi està al sud de Rissani , és una llengua de sorra de 40x20Km , que sorgeix del no-res , com un miratge .

Vam decidir fer diverses activitats , algunes contradictòries . Visitaríem Rissani i el seu famós mercat de rucs , faríem una excursió amb quads , i una posta de sol amb camells .

La visita a Rissani va ser una mica aclaparadora . Calor sufocant , pols dels rucs i tenies aquest sentiment que passa en massa ocasions al Marroc . Ens sentim com un euro amb potes . Vam visitar l'alcassaba als afores , i ens van explicar el sentit dels famosos forats en els murs . Són per aguantar les fustes que a manera d'encofrat s'omplen d'argamassa per construir els edificis . Els sostres preciosos però la resta super deteriorado.Después ens dirigim al mercat de Rissani , quantitat de rucs , mai abans tants junts , de totes les mides , amb tot tipus de muntura i suposo de tots els preus . Entrem al mercat de tot tipus de productes , comprem dàtils , bé aconsellats per Hammet .

L'endemà lloguem uns quads , l'hi havíem als xavals . És una mica contradictori , enmig d'aquell silenci uns aparells amb un soroll infernal , però com he dit portàvem gent jove , així que ho vam fer. Bé doncs no va ser tan fort com ho imagini . Els xavals s'ho van passar de conya i els grans també . Ens van portar a un poblat nòmada on va aparèixer una nena que venia souvenirs , li vam comprar . És curiós com en un lloc tan sec fan un pou de pocs centímetres i troben aigua , alguna cosa miraclósa i fonamental per a la supervivència .

A la tarda els camells i la posta de sol al desert .

Curiosa la filosofia del germà de Hammet , el cameller en la qüestió del domini d'aquests animals que no tenen una bona predisposició a que un pes estrany es pugi al seu llom , feu crits estanys i hagi de transportar cap a la posta de sol . El meu fill ens càrrec amb les botes i la taula de snow , amb l'objectiu de tirar-se des d'una duna, el més alta possible . Així que a mi em va tocar portar travessada a la part de davant de la cadira . Però aquest no era el nostre primer intent de conquerir les dunes a galop d'una taula de snow . El dia anterior al migdia , mentre Hammet i el seu germà ens cuinaven 1 pitza del desert , una espècie de pa farcit de no sé què , cuinat a la sorra . Van fer un forat enterrar la massa i sobre van encendre un foc i al cap d'una hora va sortir la famosa " pitza del desert " . La rasparon amb un ganivet i van netejar amb un drap de dubtosa reputació , el cas és l'interior estava bo , però l'escorça era com menjar cloïsses amb sorra , solució no mastegar molt i sobretot ser agraït pel gran detall de convidar-nos a casa . Mentre tot això passava , el meu fill i jo enfilem , amb una calor de 40C , la duna que se li havia posat entre cella i cella l'esquiador de secà . Com és de suposar la funciono regular , però comprovem que la duna tenia de tenir una inclinació considerable per poder lliscar amb èxit . Cosa que aconseguim amb els germans , guia i cameller , al dia següent. Van interpretar ràpidament les nostres necessitats i ens van buscar la duna més alta que estava al nostre abast a mitja hora a pas de camell . Ara si , èxit total , només trobem faltar els remuntadors . Els meus nebots , més petits , es van tirar com si fos un trineu , tota una gaudit . I la posta de sol ? . Quedà en un segon pla i a sobre havien uns núvols ho van deslluir

pero la nostra primera trobada amb el desert va ser el dia anterior , a la part de darrere de l'hotel on començaven les primeres dunes , i alli que vam ser, just trepitjar la primera va aparèixer per art de màgia el venedor del desert , un jove que per pagar-se els estudis es dedicava a perseguir els turistes , que encantats amb la bellesa del lloc abaixen la guàrdia i zascas et venen qualsevol quincalla , especialment per a les dones i efectivament vam comprar . Dos dunes més a dins un soroll conegut , era com la moto d'un pitzero , efectivament un vespinillo enfilant les dunes amb una habilitat increïble . Conclusió el Paris- Dakar és un conte que ens venen les televisions cada any .

Les fotos .

https://picasaweb.google.com/1049253...975/Marruecos #

2 . - " Cascades d' Ouzuod

Uns 167 km al nord-oest de Marràqueix i a una refrescant temperatura que et fa dubtar que aquestes a l'agost al Marroc .

Nosaltres sobre vam tenir la sort que queia una pluja fina i intermitent , suficient per refrescar i deixar la cascades gairebé buides de turistes .

En arribar aparquem al pàrquing i allà mateix se'ns va oferir un guia , després del lògic regateig , el contractem . Això ho fem per assabentar una mica més de què va la pel · lícula , de vegades surt bé , d'altres no . Amb el visitem un molí de farina que funciona amb la força de l'aigua . Ens porta pel costat contrari d'on hi ha els xiringuitos .

Les cataractes tenen 110 m . en tres salts . Semblen fetes a cop d'aixada sobre una terra argilosa d'un vermell intens . Fa la sensació que es va a enfonsar en qualsevol moment . Sembla com quan érem nens i Jugavem

entre els solcs de l'hort , fèiem pantans i mini cascades , tot un plaer . En el camí de baixada

estava ple d'oliveres estranyament pintades amb taques de pintura de diferents colors , pregunta , la resposta és que la terra té un amo , i les oliveres altre , però en mateix camp hi ha multitud d'oliveres pintades per una infinitat de colors , un embolic vaja, encara que per el nostre guia ho veia d'allò més normal. Al fons de la vall la panoràmica

i el soroll són brutals . Hi ha unes basses fetes amb uns bidons i unes cadires de plàstic , una mica precàries que els vilatans a cop de rem acosten als turistes a la base de la cataracta , quedant mullats com pollets . Pujant pel costat dels xiringuitos , enfilats en una figuera , els inefables micos , vam fer sonar una caixa de galetes i ràpidament van aparèixer primer amb timidesa , però després van agafar confiança , la cosa iva pujant d'intensitat tant de número com de confiança . Sempre respectant la jerarquia , el mico capitost no deixava menjar a la resta i si et saltaves les seves normes havia problemes . S'han acabat les galetes i els cacauets que portavem per fer un picapica i aquest va ser el final de la nostra expericia amb els micos de les cascades d' Ouzoud , sense que no abans comprovessin , d' una tirada , com no , que les nostres caixes de galetes i carmanyoles de cacauets estaven totalment buides .

Les fotos : https://picasaweb.google.com/1049253...scadesDOuzoud #

Parc Nacional de Souss -Massa

La principal atracció , segons les guies , és la colònia de Ibis

Eremita . Aquesta au venerada a l'antic Egipte , és una espècie en perill d'extinció , més de la meitat de la població es troben és aquest parc .

A l'entrada del parc , mal assenyalada , contractem els serveis d'un guia , l'únic que hi havia, ja que estàvem en ramadà . El nostre Giua es diu Hassan ( Tel.00212648291194 ) un tipus competent i documentat .

Pugem en el seu Toyota i a la conquesta del parc . Flamencs , tot tipus d'aus aquàtiques i per fi els Ibis , són uns ocells negres , de bec llarg i vermell , el cap pelat , de la mida d'una gallina petita . La vam veure a prop del mar i un lloc totalment inóspito .

S'acostava l'hora de dinar i Hassan ens va prometre un lloc especial . I així va ser , ens va portar ha un llogaret de pescadors enmig del no-res , sense electricitat i batuda per les onades . Les cases estaven i els murs que els protejian del mar estaven fets en precari , per tant la seva vida era en precari . Al penya-segat que hi ha a l'altra banda de la badia , havien diverses coves excavades a la roca i al peu la barca per sortir a pescar . A la platja diverses parades vencien el peix fresc i el llogaret com una mena de cooperativa comprem unes daurades i uns calamars , caríssim . Vam anar a un xiringuito on ens els van rostir , deliciosos , mentre els xavals del lloc es banyaven al mar jugant amb les onades i després refrescant amb l'aigua d'un pou proper.

Després de dinar ens vam posar en marxa cap a on hi ha els antílops , però després de diverses dunes sortejades amb maestria , enfilem una amb velocitat inadequada , quan estàvem inclinats perillosament i l'aresta de la duna ja no es veia , tots pensem que anavem a saltar per sobre i pegar-nos un ostión , clava els frens i alleujarats de  no sortim acomiadats per les finestretes . Baixem i vam comprovar que Hassan ens havia deixat a pocs centímetres de la vora de la duna , tot un fenomen del volant . Observem amb els prismàtics les gaseles , una mica lluny . Tornant parem en una cala a donar-nos un bany , simplement una passada , quilòmetres de platges verges un plaer . Després un pou excavat a la roca ens treiem la salnitre del mar , curiosament l'aigua no estava salada tot i que aquesta a pocs metres del mar. Ens acomiadem de Hassan li regalem roba que portàvem de Barcelona i ens vam anar a dormir al càmping del poble que hi ha a uns km . més endavant , hi vam gaudir d'una posta de sol de cinema .

Fotos: https://picasaweb.google.com/1049253...75/SoussMassa #

Els aiguamolls de Mulay Buselham

Un encantador poble de pescadors amb una de les millors postes de sol del Marroc . És un estuari flanquejat a l'entrada pel poble ia l'altra riba per la capella d'un Santon que segons les seves creences cura problemes psicològics,tancant-se allà durant 24 hores .

Nosaltres vam anar directe al càmping que està al peu de la ria . Vam contractar un guia amb la seva barca perquè ens ensenyés les maresmes , d' ocells no vam veure molts , però l'activitat humana era frenètica : pecadors embarcant en els vaixells , descarregant les seves mercaderies , dones amb aixades buscant cloïsses , xavals pescant amb xarxes impulsades per ells mateixos i en fangar un regiment de crancs vermells i enormes que amb unes pinces amenaçants que ningú s'atrevia a pescar . Vam decidir comprar els xavals les anguiles que treien de les xarxes , eren d'una grandària petita però li van donar un gust a peix fresc a l'arròs que vam fer més tard. Per finalitzar la visita ens vam donar un bany a l'entrada de la ria , l'aigua era clara i tranquil · la.

Per desgràcia no ens vam poder quedar a la posta de sol , però ens queda el record de la vegada anterior.

Bé aquí s'acaba el relat , van ser uns dies que difícilment oblidarem . Protagonistes d'aquest viatge : Marc Arnau , Genís , Pepi , Toni , Montse i Eugeni