Austria i Hongria. Estiu 2010 Per ACA 20 Xavier i Montserrat (Sants-Barcelona)

VIATGE PER ÀUSTRIA I

HONGRIA. ESTIU 2010

Aquest viatge l’hem realitzat amb autocaravana 2 adults i dos nens, durant 22 dies, del 4 al 25 d’agost i en hem recorregut 5455 Km.

Itinerari: Barcelona, creuem França, creuem Suïssa, Àustria: Gaschrums, Vall de Silvretta, Innsbruck, Salzburg, Hallstatt, Mathausen, Melk, Viena, Eslovaquia: Bratislava, Hongria: Aggtelek, Miskolc, Eger, Holloko, Visegrad, Esztergom, Szentendre, Budapest, Llac Balaton, Heviz, Àustria, Suïssa, França, Barcelona.

Autopistes Àustria: www.vignette.at . Nosaltres vam comprar un abonament, vignette, per 10 dies a 7’90 €, a l’anada i un altre a la tornada.

Autopistes Hongria: hi ha vignette per 3 dies i per 10 dies. La veritat és que no val la pena. Nosaltres només vam fer un tros molt curt d’autopista, camí del llac Balaton.

Les carreteres d’Hongria no estan en gaire bon estat.

Florins hongaresos: el canvi sortia aproximadament a 280 FT

http://www.hungriaturismo.com en aquesta pàgina pots demanar el mapa de Budapest i informació de la ciutat, i t’ho envien per correu.
www.budapestinfo.hu

DIA 1. Barcelona - Remoulins (França)

Dormim en un pàrking al costat el riu.

DIA 2. Remoulins - Gaschruns (Àustria)

Creuem França i Suïssa i arribem a Gaschruns on dormim en un pàrking (amb parquimetre) davant de l’escola.

DIA 3. Gaschruns - Partenen

Passem tot el dia amb pluja i visitem Sank Gallenkirch, Schruns, Bludenz (poble natal de la dona del tenor Josep Carreres) i Partenen, on parem a dormir al pàrking d’un telecabina esperant que el dia següent no plogui i poder gaudir de la grandiositat de les muntanyes.

DIA 4. Partenen - Insbruck

No plou. Des de Partenen enfilem amunt fins trobar el peatge de la carretera Silvretta Hochlpenstraße que et porta fins el port Bielerhöhe, on hi ha l’embassament Silvretta Stausee i pots gaudir de les vistes del cim Piz Buin; fem una petita caminada, duran la que podem veure algunes marmotes. Continuem la carretera per l’altra vall i ens dirigim cap a Innsbruk. Visitem el casc antic d’Innsbruck, amb l’arc de triomf, la casa de la teulada daurada i voltants.

Passem la nit en un aparcament d’autocars, que a la nit es transforma en pàrking d’autocaravanes (entrada a partir de les 20h); gens recomanable ja que és al costat d’una discoteca a l’aire lliure.

DIA 5. Innsbruck - Salzburg

Visitem el Berg Isel (trampolí de salts d’esquí), des d’on tens unes magnifiques vistes de la ciutat. Hem tingut la sort de poder veure uns saltadors practicant en pista d’herba.
Deixem Innsbruck i passem per Hall in Tirol on parem a passejar i dinar. Seguim fins arribar a Salzburg. Ens aparquem, en un pàrking de pagament descobert, darrere el palau de Mirabell; indica prohibit autocaravanes però en som una bona colla i no tenim cap problema. Paguem la tarifa de 24h; és car, 30 €, però estàs en un lloc força cèntric.

DIA 6. Salzburg - Abersee

Salzburg, ciutat de la sal.
Pugem, i baixem, al castell de Hohensalzburg amb funicular; la baixada pot ser agradable fer-la caminant. Visitem el casc antic i a la tarda som espectadors de l’espectacle que es crea al carrer els dies d’òpera; un munt de gent súper elegant i un munt de gent mirant, com nosaltres. Teníem intenció de visitar el palau reial i les seves dependències però estaven de reformes.
A la tarda marxem de Salzburg i arribem a Abersee, al càmping del mateix nom, on farem nit; i encara tenim el temps just de fer un banyet al llac abans no se’n va el sol.

DIA 7. Abersee - Hallstat - Mauthausen

Passem per Sankt Wolfgang im Salzkammergut i ens dirigim cap a Hallstat, on fem una passejada per aquest bonic i turístic poblet. Per aparcar, girar a la dreta un cop passat el túnel, i parar al pàrking a prop de l’entrada del funicular per accedir al Hallstater Salzbergwerk, una de les salines més antigues del món. Teníem intenció de pujar per entrar al complex turístic de les salines, però ja estaven tancades. Si que podies pujar amb el funicular per gaudir de les vistes, però ho vam trobar car.
Ja al vespre ens dirigim cap a Mauthausen. Ens aparquem al costat d’un park al final del poble per fer-hi nit.

DIA 8. Mauthausen - Melk - Viena

Visitem el camp de Concentració de Mauthausen. Ens costa de trobar, ja que no hi ha cap indicació des del poble. Seguint la carretera principal i quan s’acaba el poble hi ha un desviament a la dreta.
La visita ens impressiona i hi passem tot el matí. Aquest camp de concentració va estar en ús del 1933 al 1945. Se’t fa un nus a l’estómac al veure les cambres de gas i l’escala de la mort on milers de reclusos van perdre la vida treballant a la cantera.
A la tarda ens dirigim cap a Melk i aparquem a peu de carretera, sota l’abadia. Visitem l’abadia, amb la seva impressionant biblioteca i la bonica escala de cargol. Passegem pels jardins del costat de l’abadia i pel poble.
Després prenem direcció Viena, amb l’objectiu d’arribar al càmping més cèntric de Viena, però era ple i ens van orientar cap al Wien West, que si que tenia places en una zona d’acampada, a 100m. de l’entrada del càmping.

DIA 9. Viena

Per arribar al centre ens desplacem en autobús fins arribar a una parada de metro. Comprem l’abonament de transport de 24 h, els nens gratis durant les vacances escolars.
Només arribar el centre se’ns acosta un noi vestit de gala (per tot Viena n’és ple) i ens ofereix entrades per un concert de peces clàssiques amb ballarins i tot. Ens deixem convèncer i comprem entrades per les 21h; és car, i fins i tot pots pagar amb targeta de crèdit. Passem tot el dia visitant Viena, (en el Hofburg, visitem el Sisi museu i les seves estances). A les 9h assistim al concert en un palau vienès; resulta ser una turistada però als nens els agrada força. Arribem al càmping casi a les 12 de la nit.

DIA 10. Viena - ESLOVAQUIA: Bratislava - Zvolen

Sortim de Viena tranquil•lament i al migdia arribem a Bratislava on dinem i passem la tarda. Ens costa trobar aparcament, finalment trobem un pàrking privat a 1 km del Parlament, que és a prop del centre. Centre històric petit i agradable. Sortim de Bratislava, direcció al nord Hongria, tot buscant un lloc on fer nit; finalment trobem un càmping a Zvolen (càmping Neresnica).

DIA 11. Zvolen - HONGRIA: Aggtelek - Miskolc

Finalment entrem a Hongria, o terra dels magiars, pel nord, i visitem les coves de Domica a Aggtelek. Les coves són impressionants però no entenem res del que diu la guia, que només parla hongarès.
A la tarda ens dirigim al Parc de Szilvaskarad, un complex turístic, al costat d’una zona boscosa amb agradables caminets per recórrer. Ens trobem però que al ser diumenge no hem pogut canviar moneda i no tenim res per pagar el pàrking, però el vigilant fa el canvi ràpid i ens accepta 1 €. Qui no ens accepta Euros és la taquillera del trenet turístic. Al marxar ens adonem que hi ha un caixer automàtic i finalment podem aconseguir diners, florins hongaresos.
Ens dirigim cap a Miskolc, per fer nit a prop d’un centre lúdic termal. Però no hi ha manera de trobar-lo; ja tard ens instal·lem en un càmping.

DIA 12. Miskolc - Eger - Holloko - Vac

Al càmping ens orienten per trobar les piscines termals: són a Miskolctapolca. Quan hi arribem veiem tal quantitat de gent que ens fa mandra entrar, i ens sap greu estar tot un dia només en unes piscines. Al costat hi ha unes vagonetes que baixen per la muntanya i els nens fan una baixada. Ens dirigim cap a Eger, zona de tradició vinícola i visitem Szepasszony Volgy: “valle de las mujeres hermosas”, que resulta ser un altre complex turístic amb totes les bodegues una al costat de l’altra oferint el seu producte. Comprem dues ampolles de vi. Passegem pel centre d’Eger, que és força bonic (castell, plaça, abadia) i ens enganxa una tromba d’aigüa impressionant; ens refugiem a l’entrada d’una església.
D’Eger seguim fins Holloko (holló=corb, ko=pedra) i visitem per fora el castell, tancat a la tarda, i el poble. Holloko, patrimoni mundial per la UNESCO, amb llegenda inclosa, és molt bonic. Llegenda: http://cronicashungaras.blogspot.com/2008/07/hollk.html

És molt turístic però en aquella hora de la tarda estem sols. El pàrking del costat del cementiri és gran però és molt inclinat per dormir-hi així que decidim seguir cap a Vac i ja tard ens instal•lem en un carrer on no s’ha de pagar.

DIA 13. Vac- Visegrad - Esztergom - Szentendre

Fem una visita ràpida a Vac i anem fins a Visegrad per creuar el Danubi en un transbordador i visitem el castell de Visegrad, on s’observa la Corba del Danubi, una mica emboirada. El castell és força distret.
Anem fins Esztergom i visitem la basílica, enorme, amb una cúpula impressionant (es pot pujar a la cúpula). El poble sembla bonic però no ens hi entretenim i a més es posa a ploure; així que aprofitem per dinar.
A la tarda arribem a Szentendre. Poblet molt turístic, (a la tarda està buit)
i passegem pels carrerons i per la riba del Danubi. Sopem en un dels múltiples restaurants. Costa fer-se entendre. Dormim al pàrking, a l’entrada del poble, és de zona blava, però per la nit no es paga.

DIA 14. Szentendre - Budapest

Al matí ens dirigim cap a Budapest, directes al càmping Haller, el més cèntric de la ciutat. És molt “cutre” i bastant sorollòs, si més no a ple agost, però com que no hi som en tot es dia ja ens va bé. Des del càmping anem a la parada de metro més propera i comprem l’abonament de transport familiar (nens fins a 14 anys), per 48h, que també permet agafar autobusos i tramvies. Visita a Buda (pugem amb el funicular): castell- palau reial, església de St. Matias i el Bastió dels Pescadors ( a parer nostre no val la pena comprar l’entrada, ja que pots gaudir de l’estructura i de les vistes des del costat). Visita a Pest: Basílica de St. Estephen (pugem a la cúpula), pont de Szecheny (pont de les cadenes), plaça Vorosmarty, on mengem una Dobos tarte a la pastisseria Gerbeaud (la millor pastisseria de Budapest, segons diuen).

DIA 15. Budapest

Mercat central, com la Boqueria de Barcelona, i ideal per comprar souvenirs. Sinagoga, Òpera, monument als herois i passeig pel parc Varosliget, veiem els banys Szecheny (banys termals, un bon lloc per banyar-se). Mont Gellert i descans als banys termals de Gellert, dels més antics i sumptuosos; molt atractiva la piscina de les columnes. Lloguem les tovalloles als banys, previ dipòsit. Sopem al costat mateix del càmping en una parada de hot dog i descobrim el Langos amb formatge; força bo.

DIA 16. Budapest - Memento park - Badacsony

Visitem el Memento Park, una col•lecció d’estàtues monumentals de la època comunista, retirades amb el canvi de règim.
Prenem direcció el llac Balaton. Parem a dinar a Balatonalmadi. Península de Thiany, bones vises del llac des de l’església. Seguim la ruta i parem a dormir al càmping Tomaj, a Badacsonytomaj.

DIA 17. Càmping Tomaj

Passem el dia al càmping banyant-nos al llac i descansant. Disposa de lloguer de cayacs, patins a pedals i escacs gegants. També hi ha servei de massatge.

DIA 18. Càmping Tomaj - Héviz

Anem fins a Héviz, zona molt turística degut al seu llac termal. Ens instal•lem al Càmping Castrum (és car), que es troba a 100m del llac. Al costat mateix del càmping hi ha una zona de bany lliure en el canal d’accés al llac. A la tarda anem al llac i entrem a les instal•lacions termals de Tofurdo, de pagament; és una passada, un llac calentó i ple de nenúfars. Lloguem 2 flotadors ja que el llac cobreix en tota la seva extensió. L’aigua termal d’aquest llac desemboca al riu Zalo i al llac Balaton. La temperatura del llac a l’hivern no baixa dels 24°i a l’estiu pot arribar als 35-38°
A prop de Héviz hi ha el castell de Festetics a Keszthely, però ja no tenim temps i iniciem el camí de retorn cap a casa.

DIA 19. Héviz - Graz (Àustria) - Siegsdorf (Alemanya)

Visitem Graz tot aprofitant la parada per dinar. Centre històric interessant.
Parem a dormir al pàrking de l’estació de tren de Siegsdorf, Alemanya, (situat entre Salzburg i Munich).

DIA 20. Siegsdorf (Alemanya) - Challes les Aux (França)

Parem a dormir a Challes les Aux, a prop de Chambery.

DIA 21. Challes les Aux (França) - Leucate Plage

Parem a dormir a l’àrea d’autocravanes de Leucate Plage a prop de Perpinyà, etapa final de molts dels nostres viatges per Europa. Aquí parem a descansar, fer un banyet a la platja i comprar ostres i musclos al “centre ostricole”.

DIA 22. Leucate Plage - Barcelona