Selva Negra (Alemanya) Agost 2007 Per ACA 20 Xavier i Montserrat (Sants-Barcelona)

VIATGE DE VACANCES A LA SELVA NEGRA (ALEMANYA)
AGOST DE 2007

Aquesta ruta, per Alsacia (França) i la Selva Negra (Alemanya), l’hem fet amb autocaravana, anant dos adults i dos nens; i la major part del viatge hem anat junts amb tres autocaravanes més, també amb dos adults i dos nens a cadascuna. La ruta que relatem es va fer en 15 dies.

Sortim de Barcelona el dia 5 d'Agost per la tarda, en direcció a la frontera de la Jonquera amb la intenció de fer ruta fins ben entrada la nit. Poc després de circular per l’autopista francesa, ens trobem l’autocaravana d’uns dels companys amb els que compartirem gran part del viatge. Uns quants quilometres després de Lió, a Poncin, sortim de l’autopista i parem a dormir a l’àrea d’autocaravanes que hi ha. Les coordenades són: N 46,0870300º E 5,4037500º.

El dia 6 d'Agost seguim la ruta per l’autopista en direcció a Colmar (Alsacia). Poc abans d’arribar-hi ens trobem amb un altra de les autocaravanes amb les que farem el viatge. Després d’aturar-nos a dinar, arribem a Colmar. Visitem el poble amb les seves típiques cases i aprofitem que trobem una fira de presentació de vins de la zona, per provar el peculiar vi Gewurtztraminer, típic de la zona. Després anem fins al Wintzenheim, que és molt a prop, on trobem un pàrking per poder passar la nit. Les coordenades són: N 48,07281º E 7,29027º.

L’endemà dia 7 d'Agost anem fins a Kaysersberg on hi ha una magnífica àrea d’autocaravanes per poder aparcar, això si, de pagament. Les coordenades són:
N 48,13615º E 7,261104º. Visitem el poble, que és molt bonic, i fem diverses compres. Per la tarda ens dirigim a Riquewihr, i aquí el tema aparcar és un altra cosa, els voltants del poble, fora de les muralles, són plens a vessar de cotxes i hem d’aparcar on podem. Això si, el poble és molt bonic. Des d’aquests poble anem fins a Strasbourg, on ens espera la quarta autocaravana, amb qui farem la ruta, i els seus components. A Strasbourg ens aparquem i passem la nit, en un pàrking de pagament molt a prop del centre, al costat de la plaça de l’Etoile, ja que a partir de les 7 de la tarda i fins les 9 del matí no es paga. Les coordenades són:
N 48,57587º E 7,75412º. Després de sopar a les autocaravanes anem a passejar pel casc antic. A la catedral podem gaudir d’un espectacle de só i llums que fan a ¼ d’onze del vespre fins a 2/4 de 12 (dura 10’ i el van repetint). Més tard al barri de la Petite France en podem veure un altra.

El dia 8 ens llevem plovent. Després de posar les monedes corresponents al parquímetre, doncs al matí si que es paga en aquest pàrking, anem a veure la catedral de dia. Pugem dalt de la torre i després entrem a veure el rellotge astronòmic. Un cop al dia, a 2/4 d’una, es posen en funcionament uns autòmats, els apòstols desfilen davant Jesucrist que els beneeix i un gall canta tres vegades i mou les ales. El rellotge, que funciona a l’antiga hora alsaciana, marca les dotze. Per la tarda, després de dinar a les autocaravanes i tornar a posar monedes al parquímetre, fem un passeig amb vaixell turístic pel riu. Després ens dirigim a Alemanya, concretament a Baden-Baden i ens aparquem a l’àrea d’autocaravanes que en realitat només és un pàrking per autocaravanes, doncs no té ni aigua, ni lloc on buidar les aigües grises. Les coordenades són: N 48,77286º E 8,218774º. Un cop instal·lats anem a voltar pel poble i sopem en un restaurant, on tenen la carta en espanyol.

El dia 9 també plou i anem a informar-nos per anar a les termes, ja que Baden-Baden es famós com a poble termal. Però donat que no podem aparcar a prop de les termes i que els menors de set anys no poden entrar, decidim anar a Bischweier, un poble proper que ens indiquen, on si podrem aparcar i banyar-nos. De camí busquem alguna gasolinera per omplir aigua, ja que a l’àrea d’autocaravanes hi ha un cartell on t’adreça a aquests establiments per fer el servei, però ens costa trobar una gasolinera on poder omplir. Dinem al pàrking de l’establiment termal i després ens donem un bany. L’establiment no té massa encant, són un conjunt de piscines, n’hi ha de cobertes i a l’aire lliure, però ens permet gaudir d’una estona d’aigua. Les coordenades són: N 48,82917º
E 8,26689º. Després ens dirigim de nou a Baden-Baden i a la carretera E500, que és la carretera que travessa la Selva Negra. Passem per Bühlerhöhe i poc després trobem un pàrking al costat de la carretera per passar la nit. Les coordenades són: N 48,66342º E 8,26689º.

El matí del dia 10 continua plovisquejant. Seguim La carretera E500 i arribem al llac Mumelsee. Donem una volta al llac caminant en mig d’una boira espessa. Després anem fins Allerheiligen i fem un passeig per un camí que primer passa per les runes d’un convent i després va baixant pel costat d’unes cascades d’aigua. El recorregut és d’aproximadament 30 minuts fins al peu de les cascades. Després de dinar anem fins a Freudenstadt, on ens aparquem, en un pàrking de pagament, a la mateixa Markplatz, al centre del poble. Allà busquem una pastisseria on poder seure a provar el pastís Selva Negra per berenar. Després de donar un volt pel poble, que vam haver d’acabar ràpid, degut a la pluja, ens dirigim a Alpirsbach . Ens instal·lem a l’àrea exterior d’autocaravanes del càmping Alpirsbach Nature Pur. Per 10€ pots pernoctar, utilitzar els serveis del càmping, omplir aigua i buidar els dipòsits, però a més et regalen una ampolla de cervesa a cada adult per degustar la cervesa que fan a la fabrica que hi ha al poble. Veient que el propietari del càmping és tant amable, vam demanar per sopar al bar. Les truites fumades les fan força bones. Les coordenades són: N 48,35672º
E 8,41185º.

El dia 11 pel matí sortim del càmping i anem al poble d’Alpirsbach, fem un passeig i anem fins la fabrica de cerveses amb la intenció de visitar-la, però la visita no comença fins dos quarts de tres, així que marxem en direcció a Schiltach. En aquesta bonica població, al costat del riu, vam poder visitar un interessant museu de la farmàcia i una exposició relacionada amb l’explotació forestal d’aquell indret, on hi ha molins que feien moure les serres per tallar els troncs en taulons i una mostra de com feien els rais per portar els troncs pel riu, des d’ on els tallaven fins la serradora. Per la tarda anem fins a prop de Gutach, on hi ha el museu de la Selva Negra (Vogtsbauernhof), però ja falta poca estona perquè tanquin, per tant decidim visitar-lo demà. Per acabar de passar la tarda ens acostem caminant fins uns grans tobogans que hi ha molt a prop del museu, on es baixa per la muntanya a tota velocitat en una mena de trineus. Després passem la nit al mateix pàrking del museu, on poc a poc es van afegint altres autocaravanes.

El dia 12 dediquem el matí a visitar el museu de la Selva Negra que està format per cases i granges de diferents zones de la Selva Negra de diferents èpoques. Es pot entrar dins de les cases i visitar les dependències per fer-nos una idea de com vivien i els diferents tipus de construcció. Quan sortim del museu ens dirigim a Triberg, però de camí, passat Gutach, ens aturem per veure i fer fotos, a un enorme rellotge de cucut, que té un grapat d’autòmats que es mouen. En tota aquesta zona, incloent-hi Triberg, té molta importància la indústria tradicional rellotgera. A Triberg ens aparquem al pàrking número 6, on dinem a les autocaravanes. Havent dinat fem una passejada, des del pàrking on hem aparcat fins a les cascades de Gutach, que són molt a prop. Per accedir al camí que puja pel costat de les cascades s’ha de passar per una taquilla i pagar entrada. Pel bosc que hi ha al costat de les cascades, vam poder veure un esquirol i donar-li cacauets, tot i que una garsa, més ràpida que l’esquirol, els hi prenia. De tornada a les autocaravanes passem pel santuari de Nostra Senyora dels Avets (María in der Tanne). Ja a les autocaravanes, ens dirigim al llac Titisee, tot passant per bonics paisatges de turons d’un verd molt intens. Al llac Titisee ens aparquem per passar la nit en un càmping molt acollidor al costat del llac.

Al matí del dia 13 dues de les autocaravanes marxen cap a Freiburg i les altres dues ens quedem al llac Titisee. Els que ens quedem, sortim del càmping i aparquem molt a prop, en un racó de la carretera que volta al llac. Allà deixem les autocaravanes i agafem les bicicletes per seguir un camí, que voltant el llac, ens porta fins al poble. Pel camí passem per un parell de càmping i ens adonem de que en el primer hi ha un àrea per autocaravanes davant de l’entrada. Les coordenades són: N 47,88665º E 8,13031º. Quant arribem a Titisee lliguem les bicicletes i fem un passeig pel llac amb unes barques amb motor elèctric que lloguen. Després de dinar al poble emprenem la tornada en bicicleta. Des d’aquí ens dirigim cap al parc temàtic Europa Park, però de camí passem per una carretera amb bonics poblets (St. Peter, St. Margen) i ens aturem al peu del Kandel, muntanya de 1242 metres. Hi pugem tot fent un passeig. Després arribem a l’àrea d’autocaravanes d’Europa Park, on ens retrobem amb les altres dues autocaravanes que havien anat a Freiburg. L’àrea d’autocaravanes és una mica caòtica, ja que no hi ha marcades les places per aparcar i tothom s’hi instal·la com pot.

El dia 14 d'Agost ens el passem tot sencer a l’Europa Park, pujant atraccions i fent cues, moltes cues. Abans de poder sortir de l’àrea d’autocaravanes hem de passar a pagar. Funciona amb un tiquet com als pàrkings, on posa l’hora que has entrat, poses el tiquet a una màquina i et dona la sorpresa, 29 €!!! A les onze de la nit sortim de l’àrea d’autocaravanes en direcció a Freiburg, però abans ens acomiadem de dues de les autocaravanes que des d’aquí marxaran cap al llac Constança. Les dues autocaravanes restants fem el curt trajecte fins a Freiburg i anem a passar la nit a un àrea d’autocaravanes de pagament, però molt més econòmica (6€ les 24h.)i millor condicionada. Les coordenades són: N 47,99941º E 7,82620º.

El dia 15 al matí ens trobem aparcats al costat un altra autocaravana d’uns amics, que de camí cap a casa han vingut a visitar Freiburg amb nosaltres. Des de l’àrea sortim amb les bicicletes, i en 10 minuts arribem al centre de Freiburg. Lliguem les bicicletes i continuem el passeig caminant per la plaça de l’ajuntament, la catedral i els carrers del voltant. Avui ha sigut el dia més calorós de tot el que portem de vacances. Per la tarda, després de prendre un gelat a una terrassa de la plaça de la catedral, tornem a l’àrea d’autocaravanes. Després de sopar tots junts, ens acomiadem dels amics que han vingut a passar el dia i que continuen el viatge cap a casa. Nosaltres ens quedem a passar la nit al mateix lloc.

El dia 16 pel matí ens dirigim a Staufen in Breisgau, un acollidor poble prop de Freiburg. Aquí ens trobem amb l’autocaravana d’uns altres amics que també de camí de tornada cap a casa venen a passar un parell de dies amb nosaltres. Després anem fins a Munstertal, on dinem a les autocaravanes. Per la tarda ens acostem al proper monestir Benedictí de St. Trudpert, però només es pot visitar l’església i la resta el veiem per fora. Després anem fins al peu de telefèric del Belchen de 1414 metres d’alçada, però són més de les sis de la tarda i ja és tancat. El que si que fem es una passejada pel bosc i després encara anem fins a les cascades de Todnau que tenen una caiguda d’aigua de 100 metres. Després de veure les cascades i fer fotos anem al poble de Todnau per buscar un lloc on passar la nit. Voltem per diversos aparcaments de telecadires, però a tots hi ha un cartell prohibint aparcar les autocaravanes per la nit. Finalment trobem un aparcament al costat de l’escola molt a prop de l’oficina d’informació, on si és permès.

El dia 17 de d'Agost el matí es lleva plujós. Però després es va aclarint i podem pujar caminant fins al mirador del Feldberg, (també es pot pujar amb telefèric); amb 10 minuts més s’arriba al cim, de 1493 metres, el més alt de La Selva Negra. Després anem fins al llac Schluchsee, on hi ha un pàrking de pagament. Les coordenades són: N 47,818030º E 8,17467º. Dinem en un restaurant i després passegem pel voltant del llac. Aquí ens hem d’acomiadar de l’autocaravana restant, de les que vam emprendre les vacances, ja que a nosaltres ens toca tornar cap a casa i ells continuen uns dies més pel llac Constança. Un cop ens em dit adéu, ens dirigim, a l’àrea d’autocaravanes de Freiburg, per passar-hi un altra nit.

El dia 18 d'Agost ens llevem d’hora pel matí per iniciar al camí de tornada. Sortim de Freiburg i anem directament a l’autopista, que ja no deixarem fins arribar a l’alçada de Leucate, poc abans de Perpignan, on ens dirigim a l’aparcament del centre ostrícola de Port Leucate per passar la nit. Les coordenades són N 42,88475º E 3,05067º. Aprofitant que encara hi ha botigues de venda de crustacis obertes, comprem musclos per fer el sopar d’acomiadament de les vacances.

El dia 19 d'Agost, després de donar-nos un bany a la platja emprenem la tornada per l’autopista fins a Barcelona, donant per acabada la ruta i les vacances.

Montserrat Ubach, Marta Vergés, Roger Vergés i Xavier Vergés

Companys de viatge: Xavi, Mercedes, Maria, Núria, Josep, Anna, Marc, Cristina, Dani, Anna, Marc, Laia, Xavi, Marta, Pau, Xavi, Sílvia, Marc i Clara.