Vacances a l'Auvernia Juliol 2007 Per ACA 20 Xavier i Montserrat (Sants-Barcelona)

VIATGE DE VACANCES A L’AUVERNIA (FRANÇA)
JULIOL DE 2007

Aquesta vegada marxem de vacances amb l’autocaravana, per gairebé dues setmanes, sense els nens, ja que son de colònies. El destí serà l’Auvernia, una regió volcànica al massís central francès, composta per quatre departaments, l’Haute Loire, el Puy de Dome, l’Allier i el Cantal.

Sortim de Barcelona el dia 15 de Juliol al migdia, en direcció a la frontera de la Jonquera i ens aturem a donar-nos un bany a la platja i dormir a l’àrea d’autocaravanes de St. Pierre sur Mere, a prop de Narbone plage, en els estanys de Pissevache. Les coordenades de l’àrea són:
N 44,18686000º E 3,19822000º. Et cobren 5€ per pernoctar i et donen una fitxa per posar aigua en el poste Flot Bleu que hi ha.

El dia 16 de Juliol seguim la ruta per l’autopista en direcció nord i passem pel famós viaducte de Millau. Després deixem l’autopista i ja a la regió de l’Haute Loire i per carreteres estretes anem a visitar el poble de Pradelles i després Arlempdes, són dos bonics pobles medievals. Anem fins a Puy en Velay, capital de la regió, on arribem a mitja tarda i busquem l’àrea per autocaravanes (a l’exterior d’un càmping), però és plena i ens aparquem molt a prop, en un pàrking on hi ha varies autocaravanes. Les coordenades són: N 45,05067º E 3,91665º.

L’endemà dia 17 de Juliol acabem de visitar Puy en Velay. És un centre d’on parteix una de les rutes de pelegrinatge a Santiago, i a part de passejar pels carrers i la catedral, vam pujar al turó de darrera la catedral on hi ha la estàtua de Notre-Dame-de-France , d’unes mides immenses, feta amb el bronze dels canons que van aconseguir en la presa de Sebastopol; es pot entrar i pujar fins d’alt. També pugem a un altre turó de molt a prop on hi ha l’ermita de Saint-Michel d’Aiguilhe. Per la tarda, ens dirigim a Coubon, on fem nit en un àrea per autocaravanes molt acollidora. És al costat del riu en el pàrking d’un parc molt bonic. Aquesta àrea ens anirà molt bé per l'endemà fer la via verda que tenim previst en bicicleta. Les coordenades són: N 44,99724º E 3,91665º. Si vols omplir aigua s’ha de demanar la clau en un dels comerços que hi ha a prop i pagar 2€.

El dia 18 el comencem buscant la via verda de 15 Km., que va de Brives a Solignac-sur-Loire i la trobem a l’antiga estació de tren de Coubon, ara convertida en un gimnàs. Les coordenades són: N 45,00367º E 3,91665º . Com que ens incorporem a la meitat del recorregut, aproximadament, decidim primer anar en direcció a Brives, on hi ha tots els túnels i després farem el tros que ens quedarà fins a Solignac-sur-Loire. En el primer tram, hi ha quatre túnels força llargs (algun de més d'un Km). Estan ben il·luminats, però millor portar alguna llum per si de cas. Per la tarda, després de dinar, anem fins a Chaise-Dieu, on visitem l’Abadia i els carrerons del voltant, amb cases medievals. Després anem a dormir a una granja en un poblet de molt a prop, associada a la formula de France Passion, és la Ferme de Balfour. Les coordenades són: N 45,33904º E 3,69549º.

El dia 19, primer anem fins a Brioude on visitem la Basílica de St. Julien i després en dirigim a Issoire i visitem l’Abadia de Saint Austremoine que té uns capitells força interessants. Des de Issoire i camí de l’estació d’esquí de Super-Besse, ens aturem a dinar a un àrea de pícnic que hi ha just passat St. Floret. Les coordenades són: N 45,54566º E 3,08174º. Després de dinar seguim un caminet que surt de l’àrea de pícnic i ens porta en pocs minuts fins la font del Cap de Lleó, on hi ha unes surgències d’aigua amb òxid de ferro i gas carbònic i s’han fet unes formacions calcaries que recorden el cap d’un lleó. Més endavant també ens aturem a veure el Llac Pavin, que és dins el que era el cràter d’un volcà. Allà donem la volta al llac caminant que dura uns 40 min. Les coordenades de l’aparcament del llac són: N 45,50170º E 2,88923º. Des d’aquí ens dirigim al pàrking d’autocaravanes de Super-Besse per passar la nit. Les coordenades són: N 45,50768º E 2,85362º.

Durant la nit plou molt, i al matí del dia 20 continua plovisquejant, fet que ens fa canviar de plans. En lloc de pujar al Puy de Sancy (cim més alt dels Monts Doré del massís central de França), decidim anar a visitar Besse en Chandese, un poblet medieval molt bonic. Després anem voltant els Monts Dore i arribem a Murol, on hi ha un castell al que fan visites animades d’una hora i mitja de durada. En lloc de la visita al castell fem un volt pel poble i després de dinar ens enfilem al cràter d’un volcà, el Tarteret, és un passeig de 15 min. i té una bona vista del llac Chambon, que és sota mateix. Des d’aquí i seguint la volta als Monts Dore, anem a Saint Nactaire, però ens trobem que la interessant basílica que hi ha està en obres i només podem veure una petita part de l’entrada. Això si, comprem una mostra del famós formatge de Saint Nactaire. Després anem a la població termal de Le Mont Dore, on fem una passejada i veiem l’edifici de les termes, tancat a aquesta hora, i ens dirigim, per passar la nit, al pàrking de Les Longes, situat a l’estació d’esquí i que és el pàrking que tenen habilitat per les autocaravanes. Les coordenades són: N 54,55210º E 2,81188º.

El dia 21 pel matí si que fa sol, per tant, ens dirigim al pàrking del telefèric de l’estació de Le Mont Dore, per pujar el Puy de Sancy de 1885 m. d’alçada, però des de l’altra vessant d’on pensàvem fer-ho ahir. En pujar i baixar a peu triguem unes tres hores, però també hi ha la possibilitat de pujar fins molt a prop del cim en telefèric. Després de dinar ens dirigim a Orcival i visitem la basílica de Notre Dame, també en obres, una mica a corre-cuita, ja que és a punt de començar un casament a la cripta. Després anem a Aydat, on dormim en una fantàstica àrea d’autocaravanes a la vora del llac. Ara és gratuïta, però hi ha instal·lat un sistema automàtic de barreres i màquina de monedes, que fa pensar que ben aviat serà de pagament. Les coordenades són: N 45,66047º E 2,97773º. Per arribar-hi em de passar per una plaça, entre l’església i l’ajuntament, on estan fent les fotos d’un altra casament. Sembla que avui és dia de casaments.

El dia 22 comencem el dia anant al Col de Ceydat, on hi ha el pàrking per pujar al Puy de Dôme caminant, pel camí dels Muletiers. Cal arribar d’hora, ja que el pàrking és petit. Les coordenades són: N 45,76393º E 2,95697º. Després del Puy de Dôme, per la tarda, anem a Vulcania, parc temàtic sobre el mon del volcans. Es necessiten unes quatre hores per visitar-lo i veure tots el audiovisuals. Al sortir del parc anem fins al pàrking del Col des Goules, on hi ha unes quantes autocaravanes, per passar la nit. Les coordenades són: N 45,80446º E 2,98781º.

Al matí del dia 23 aprofitem per pujar fins al cràter del Puy de Goules, ja que des del pàrking on hem dormit i surt un caminet que ens porta fins d’alt, i en una hora i podem pujar i baixar. Des de d’alt hi ha molt bona vista del Puy de Dôme; al arribar dalt ens trobem un parell de gaseles pasturant dins el forat del cràter, que és ben rodó. Un cop a baix ens dirigim a Clermont Ferrand, capital del departament. Fem una visita ràpida a la catedral i voltants i entrem en un restaurant a dinar, ja que es posa a ploure bastant fort. Per la tarda anem a visitar el poble de Riom, que és molt a prop i després el castell de Tournoël a sobre de Volvic, conegut per tenir una important pedrera de roca de lava. Després de l’interessant visita al castell anem fins l’autopista per fer els 130 Km. que ens separen de St. Bonnet de Tronçais, on hi ha un àrea d’autocaravanes per passar la nit. Les coordenades són: N 46,65970º E 2,69683º.

El dia 24 de juliol, agafem les bicicletes decidits a fer una volta pel Foret deTronçais. Primer anem al punt d'informació de St. Bonet de Tronçais (obren a les deu del matí). La ruta que em triat fa uns 30 Km. Ens costa una mica trobar l'inici de l'itinerari, però la ruta val pena, ja que és un bosc molt bonic. Durant el recorregut veiem algun esquirol, un parell de gaseles i alguns dels roures considerats monumentals per les seves dimensions. Per la tarda tornem a l’autopista i ens dirigim a l’altra extrem de l’Auvernia, al departament del Cantal. Passem per St. Floor i anem fins a Valuejols, on hi ha un àrea per autocaravanes per passar la nit. Les coordenades són: N 45,05338º E 2,92932º.

El dia 25 al matí anem fins a la cooperativa lletera, que hi ha al poble, amb intenció de comprar una mica del famós formatge del Cantal, però ens diuen que és tancada. Després ens dirigim al Col du Peyrol per pujar al cim del Puy Mary. Cal anar-hi d’hora doncs hi ha molt poc espai per aparcar i a partir de les dotze del migdia la carretera es tanca a la circulació d'autocars i autocaravanes. També cal tenir en compte que és una carretera molt estreta i amb molts revolts. Des del Col du Peyrol la pujada al Puy Mary és molt curta i a més hi ha escales (i també molta gent). Tot seguit ens anem fins al bonic poble medieval i turístic de Salers, on dinem i aquí si que podem comprar el formatge de Cantal. Per la tarda parem a visitar Vic-Sur-Cere i anem fins les cascades de la Conche i pugem al Castel Viel, des d’on hi ha una bona vista de la vall del Cere. Es puja en 15 min. des de l’església de Cere. Anem fins Murat per fer nit al pàrking de la piscina i el gimnàs . Les coordenades són: N 45,10788º E 2,859663º. Hi ha un àrea per autocaravanes a l’estació del tren, però el lloc no és massa agradable per dormir. Després de sopar anem a fer una visita nocturna pel poble i ens trobem amb l’agradable sorpresa que a l’església fan un concert de cant coral.

El dia 26 anem fins l’estació d’esquí de Super Loiran per pujar al cim del Plom du Cantal de 1855 m. d’alçada, però aquesta vegada pugem amb el telefèric i baixem caminant per les pistes d’esquí. Des d’aquí anem fins al poble termal de Chaudes Aigues i veiem la font per on surt l’aigua més calenta de tota Europa, a 82º. Després de dinar comencem el camí de tornada cap a Catalunya. Anem a passar la nit a l’àrea d’autocaravanes de Leucate Plage, a prop de Narbona. És a l’exterior d’un càmping i et cobren 6€ per passar la nit. Les coordenades són:
N 42,90023º E 3,05274º.

El dia 27 de juliol, després de donar-nos un bany a la platja i de fer l’aperitiu amb ostres, musclos i cloïsses, al Centre Ostreicole de Port Leucate, emprenem la tornada per l’autopista fins a Barcelona, donant per acabada la ruta i les vacances.