Vacances als Paisos Baixos Per ACA 20 Xavier i Montserrat (Sants-Barcelona)

VACANCES ALS PAÏSOS BAIXOS EN AUTOCARAVANA AGOST DEL 2005

Després de gairebé un any i donat que alguns amics aquest estiu tenen intenció d’anar de vacances per la mateixa zona i els pot ésser útil, m’he decidit a fer el relat del viatge que vam fer durant les vacances d’estiu del any 2005 amb l’autocaravana.

Vam sortir de Barcelona el dia 2 d’Agost al migdia, en direcció a la frontera de la Jonquera i ens aturem a dormir al poble de Levet, en un àrea municipal per autocaravanes a uns 150 Km. al sud de París. Al dia següent, després de creuar París, arribem al Parc d’Asterix i anem a passar la nit a un càmping prop del castell de Chantilly.

El dia 4 el passem al Parc pujant a les atraccions, tot i que hi havia molta gent. Quan sortim del Parc d’Asterix, que tanquen d’hora (a les 19 h.), anem fins a l’Ille a passar la nit.

El dia 5, després de fer compres al Decathlon, del que hi ha la central a l’Ille, ens dirigim a Brussel·les. Només volem veure l’Atomium, però ens perdem i no aconseguim trobar-lo fins a migdia, a sobre està en obres i plou. Així que, després de fer unes fotos marxem cap a Bruges, on ens instal·lem en un càmping, que tot i estar ple ens accepten en el pàrking de cotxes.

El dia 6 visitem Bruges que és una ciutat molt bonica, fortificada i amb canals, i després de dinar ens dirigim a Holanda. Arribem a la costa Sud, la regió de Delta, on per escurçar volíem agafar un transbordador a Breskens que ens portés a l’altre cantó del Westerschelde (desembocadura oest de l’estuari del riu Escalda), però el transbordador que hi ha no accepta vehicles, així que hem de fer uns quants quilometres fins a trobar el túnel a Terneuzen que ens porta a l’altre banda del riu i d’aquí ens dirigim a Middelburg. No ens hi aturem i continuem fins a Domburg, a la costa, on veiem els primers dics i en tots els pàrkings hi ha el cartell de prohibit pernoctar; després de visitar un grapat de càmpings, que son plens, en trobem un de molt car, on els queda una plaça i hi passem la nit.

El dia 7 anem fins al Stormvloedkering (barrera per l’aigua) a Oosterschelden (desembocadura est del estuari del riu Escalda), on hi ha un parc temàtic (Waterland Neeltje Jans) que explica com van fer els dics i es poden visitar les comportes i comprovar les diferencies de nivell que té l’aigua a un costat i l’altra, també hi ha atraccions i passejades en vaixell per l’interior de l’estuari. En aquest lloc ens comencem a adonar del clima dels Països Baixos, plovisqueja, fa vent i fresca. Per la tarda anem fins a Alblasserdam, a prop de Rotterdam, on hi ha un pàrking en el port del riu on està permès passar la nit a les autocaravanes.

El dia 8, patint per si plourà, agafem les bicis i anem a fer un recorregut pels molins de Van Kinderdijk, també visitem un dels molins per l’interior. Per la tarda anem fins a Shiedam i ens passegem pel port antic i veiem uns molins de gra per fer ginebra. Després passem per Rotterdam sense aturar-nos i anem fins a St.

Gravenzande, a la costa, al sud-oest de La Haia. Allà ens instal·lem en el càmping Vlugtenburg amb tarifa especial per autocaravanes, això si, has de demanar expressament que vols que t’apliquin aquesta tarifa.

El dia 9 sortim del càmping amb les bicis i ens dirigim a Den Haag (La Haia), el recorregut no és curt, al final del dia haurem fet 40Km. en bicicleta, però es agradable. Aparquem les bicicletes al centre i visitem la ciutat passejant, Grote Kerk, Buitenhof, Binnenhof, palau Noordeindel, després mengem uns entrepans (arengada amb ceba) i tornem a agafar les bicis i ens dirigim a veure el Panorama Mesdag (pintura gegant circular de 120 m. de diàmetre i 14 m. d’alçada). D’aquí, anem a veure per fora la seu del tribunal internacional de justícia de La Haia i després continuem fins a Scheveningen, poble d’estiueig al costat de Den Haag, passem pel port i la platja i continuem el camí de tornada pel costat del mar fins al càmping. En aquest càmping tot funciona amb una mena de clau magnètica amb la qual pots obrir la barrera d’accés al càmping i els lavabos i disposes d’un saldo per l’aigua calenta i el contenidor de deixalles.

El dia 10 anem fins a Delft i passegem veient els seus canals i les seves esglésies, la vella i la nova, allà pugem a la torre de l’església nova on podem gaudir d’un magnífic paisatge. Per la tarda ens dirigim a Voorhout on dormim en un àrea per autocaravanes en una casa particular, on tenen lloc per un parell de vehicles.

El dia 11 ens arribem al parc Keukenhof per veure l’exposició de flors d’estiu, però el trobem tancat i ens diuen que portem la guia antiquada, ja fa uns anys que a l’estiu no obren, només és obert a la primavera. D’aquí anem a visitar el poble de Haarlem i després arribem a Amsterdam, però ens passem tres hores donant voltes a Amsterdam de càmping en càmping i tots son plens. Finalment trobem lloc en un que hi ha als afores de la ciutat, en el parc Spaarnwoude Houtrak. Per la tarda fem un volt en bici pel bosc del parc.

El dia 12 anem amb l’autocaravana fins a l’estació de tren d’Sloterdig, que és a prop del càmping, allà aparquem l’autocaravana i agafem el tren fins a l’Estació Central d’Amsterdam, que és la parada següent. Tenen una tarifa combinada d’aparcament a l’estació i dos bitllets de tren. Just quan arribem a Amsterdam comença a ploure i anem fins a la plaça Dam per entrar al Palau Reial i així fer una visita resguardats de la pluja. Al sortir continua plovent i busquem un restaurant per dinar. Per la tarda plou menys i podem passejar i veure els diferents barris amb els canals, el barri vermell i fer un passeig amb una barca pels canals i el port. Després tornem amb el tren a buscar l’autocaravana i anem al càmping de la nit anterior.

El dia 13 ens dirigim a Zaanstad a veure els molins industrials de Zaanse Schians, hi ha molins on molen espècies, altres per fer pintura; en visitem un on fan oli. Des d’aquí anem a Alkmar, en aquesta població els divendres

divendres hi ha el mercat de formatges, però avui és dissabte i a la plaça del mercat només hi ha terrasses de bars. Visitem la població i comprem alguns queviures. En general a Holanda no em vist supermercats i poques botigues d’alimentació i les poques que hi ha són de tipus selecte, realment no sabem on compra el menjar la gent d’aquí. Per la tarda marxem d’Alkmar i ens dirigim cap al nord. Passem per la carretera que hi ha sobre el Gran Dic de tancament (Afsluitdijk) que té 30 Km. de llargada, després d’aturar-nos a meitat, on hi ha una zona de descans per fer fotos i demés, seguim fins un pàrking amb un petit port que hi ha poc abans de que s’acabi el dic i ens aturem per passar la nit.

El dia 14 anem fins a Helwerd per agafar el ferri que porta a l’illa d’Ameland. En el port aparquem l’autocaravana i agafem les bicis per pujar al ferri i anar a fer una ruta per l’illa.

dia a Ameland i per la tarda tornem a agafar el ferri de tornada. Un cop a l’autocaravana ens dirigim a Pieterburen on busquem un càmping granja per passar la nit.

El dia 15 visitem l’Hospital de foques (Zeehondencrèche) que hi ha a Pieterburen. Després ja comencem a fer ruta direcció sud i anem fins a Giethoorn i un poblet que hi ha al costat que es diu Dwarsgracht, son uns poblets molt bonics amb les cases envoltades de canals. D’aquí anem a Wijhe, que és un poble que té un petit port en el riu Ijssel, passem la nit aquí, ja que hi ha un area per cinc autocaravanes i per un modic preu pots també fer servir les dutxes i lavabos del port, a més de fer el servei de l’autocaravana.

El dia 16 fem un recorregut en bicicleta per la vora del riu Ijssel, en un entorn molt agradable de granges, vaques, bens, el riu i molts anecs. Després tornem al port a recollir l’autocaravana i marxem cap a Apeldoorn per visitar el Palau Reial Het Loo. Per creuar el riu Ijssel ho fem amb un transbordador, ja que és el camí més curt i també té el seu encant. Un cop visitat el Palau i els seus jardins, a les cinc tanquen i ens fan fora, ens dirigim al Parc Nacional de Hoge Veluwe i ens instalem en el càmping que hi ha dins el Parc.

El dia 17 sortim del càmping amb les bicicletes i fem un recorregut complert de tot el Parc, que té zones boscoses, zones amb matolls i fins i tot zones amb dunes. També visitem el centre d’interpretació del parc i la casa on vivia el comerciant i creador del Parc. Per fi avui em pogut veure el Sol i fins i tot em tingut calor i ens hem tret el jersei.

El dia 18 ens llevem i comencem el camí de tornada cap a casa, deixem Holanda, travessem Belgica, entrem a França i anem fins a Levet, on tornem a dormir a la mateixa àrea on vam dormir el primer dia de viatge.

El dia 19 continuem la ruta per França fins a la frontera de la Junquera, un cop a Catalunya ens dirigim a Port de la Selva, on ens quedem un parell de nits en un càmping per acabar les vacances abans de tornar a casa i començar a treballar.

Aquest viatge el vam fer la Montserrat i el Xavier amb els nostres fills, la Marta i el Roger.

Podeu trobar referències de llocs on dormir amb autocaravana als Païssos Baixos en aquesta pàgina web http://www.campervriendelijk.nl/ .

Tot i que té l’incovenient que està tot en holandès.