Turquia, el somni Per ACA 999 Junta
Per el Bósfor
Platja Plateriá

TURQUIA , EL SOMNI

Aquest any, volíem fer un viatge un xic especial. Per aquest motiu vàrem triar Turquia, aquell viatge que per un o altre motiu sempre deixàvem posposat. L'itinerari fins arribar a la frontera turca es llarg, per això agafem l'autopista per creuar França d'Oest a Est e Itàlia de Nord a Sud i arribem a Brindissi on, a corre cuita, hem de comprar els passatges del ferri ja que el temps per embarcar es tan sols de mitja hora. Agafem el tipus anomenat "Open-Deck", que vol dir fer vida a coberta, fen servir l'autocaravana com cabina.

Ja relaxats, passem la nit a bord, seran 7 hores de travessia i arribarem a la costa grega per la matinada, allí no hem d'oblidar d'afegir una hora als nostres rellotges. Un cop hem desembarcat al mateix port de Igoumenitsa i encara fosc, intentem descansar unes hores, al igual que d'altres autocaravanistes dins del recinte, però poca estona mes tard fan fora a tothom. Prosseguim, però a la mateixa localitat sens acut la magnífica idea de comprar els passatges per la tornada, idea genial ja que a la tornada ho vàrem agrair molt, ja que si no, no haguéssim pogut tornar el dia previst.

A Ioanina busquem un lloc on arreglin la emissora dels nostres companys que ja es havia espatllat amb una avaria greu, es per això que perdem mig dia, però ens es molt important per poder prosseguir ben comunicats. Allí i gràcies a la amabilitat i coneixements d'un professional de la radio i televisió amb qui fem una bonica malgrat que passatgera amistat, sortim amb l'emissora arreglada i molt contents del que havíem après i ens havien explicat d'infinitat de temes.

Seguim per una carretera de muntanya en bon estat, ideal per cremar els frens fins trobar l'autopista.

Portem 2.774 quilòmetres des de Sant Cugat del Vallés, quan arribem a la frontera turca. Un cop allí, després d'alguns petits problemes de paperassa provocats sobretot per l'idioma i al cap de una hora i mitja passem a l'altre costat de la frontera. Comencem la ruta en mig de molts soldats i molta vigilància, d'altra banda propi d'aquests països.

Ara sí, podem dir oficialment que comença el nostre viatge, tot ple d'il·lusions i amb ganes de viure noves experiències.

ISTANBUL:Va ser l'antiga capital dels tres imperis: el Romà, el Bizantí i el Otomà. El que agrada d'aquesta gran ciutat es precisament la seva varietat.
No hem de deixar de visitar: Santa Sofia, la Mesquita Blava, el Palau de Topkapi, la Mesquita de Soliman, el Basar Egipci o de les espècies, la cisterna de la Basílica, etc. i es clar, el Gran Basar, encara que molt turístic, te el seu encant i es un bon lloc per relacionar-se amb gent del país (però sense que us prenguin el pel, allí les saben totes i de tots colors). Passegeu també pels seus entorns, aneu a fer un té i o fumar una pipa d'aigua al Pati de Corlulu Alí Pasa, que antigament era una "madrassa".
Altres coses que es poden fer a Istanbul: Anar a fer un cafè al famós Hotel Pera Palas, fer un passeig amb vaixell pel Bòsfor, menjar peix al costat del riu ...
També es imprescindible anar a uns banys turcs (amb o sense massatge), els més antics de la ciutat son els de Cagaloglu. No deixar passar aquesta oportunitat, es una experiència única.

Sortim d'Istanbul direcció cap a la Capàdocia i no ens aturem a la capital Ankara, ja que no ens crida l'atenció.

UCHISAR:Un poble on la seva muntanya de tova es plena de cavitats i forma part d'un dels llocs més fascinant de la Capàdocia. Des del castell es domina tota la regió.

GÖREME:La vall de Göreme està situada a la província de Neusehir, a les muntanyes d'Anatolia. Es caracteritza pels seus "cons" i les seves parets rocoses repletes d'obertures que es comuniquen entre sí i que conserva en una espècie de museu al aire lliure, un dels conjunts monàstics mes importants de la regió. Es pot pernoctar al pàrking que hi ha al poble a banda i banda del rierol.
També visiteu Caursin i Zelve, lloc on es poden veure les famoses "Xemeneies de les Fades"

SOGANLI: Per tota la vall que hi ha al poble, hi ha esglésies rupestres en força bon estat i amb algunes restes de les seves pintures. Aquest poble, es conegut també per les seves "nines de drap" (on tothom en vol vendre). Es pot pernoctar amb molta tranquil·litat al pàrking que hi ha a l'entrada al costat d'un bar restaurant on hi podem trobar uns wàters encara que molt "cutrillos".

Compte, es molt normal veure travessar les tortugues a les carreteres.

LA VALL D'ILARA:També hi ha esglésies excavades a la roca. Esta situada en un oasi.
Es possible passar la nit al pàrking, al costat del restaurant, pagant una mica més.

KAYMAKLI: Ciutat subterrània de gran envergadura. Consta de vuit nivells o pisos. Es una espècie de "colmena humana", suposadament construïda per motius de seguretat

SULTANHANI:En la ruta que va de Konya a Pèrsia, hi ha un dels kasars mes bonics de Turquia.

Després de fer molts quilometres per "projectes" de carreteres (la majoria per on circulàvem estaven en construcció o reparació durant moltísims quilometres) arribem a la costa.

MIRA: Visiteu les tombes fenícies i l'amfiteatre. Decepció, no es pot entrar a tot arreu.

KAS:Important centre turístic. Molt ambient per passejar. Es pot pernoctar al moll, pagant el pàrking, encara que sorollós sobre tot prop dels vaixells, ja que posen música a l'estiu com a bars musicals. Molt millor a un altre moll que hi ha a la sortida del poble, encara que més lluny, direcció Fethiye i es gratuït.

Durant els dies que passem per la costa ens parem a dinar a la platja, dons aprofitem per fer uns banys. El país a l'estiu es molt calorós.

Compte amb la sorra, encara que no us fiqueu dins de la platja. Nosaltres ens vàrem quedar enganxats, sort dels nostres amics i d'algun natiu que ens va ajudar.

Es curiós veure les dones a les platges, unes fen un bany completament tapades i d'altres com les occidentals, amb banyador.

PAMUKKALE: El nom significa "castell de cotó" degut a les formacions calcaries que han transformat el lloc en un extraordinari fenomen natural. Pamukkale es també una zona arqueològica de gran importància. Al nostre parer, te un teatre dels mes ben conservats. Feu la visita a primeres hores del matí, més tard s'omple de "giris".
Tal com arribes al poble ja venen a oferir-te càmping.

EFÈS: Va ser la capital de la província romana de Anatolia cap els anys 1000 a. d. C. Està tan ben conservada, que inclòs ara es pot apreciar el seu antic luxe. Es un goig passejar pels seus carrers.

BERGAMO:On la cultura oriental i la grega es van fondre donant lloc al Art Helénic.
Advertència: Pujar a l'Acròpolis amb l'autocaravana tan sols a les hores de visita, doncs si esta tancat, no hi ha lloc per estacionar, ni gairebé per donar la volta. Ens desviem una mica de la ruta per veure Meramkale (Assos), que es un poblet molt bonic i d'una construcció molt típica.

TROIA:El nom de la ciutat va ser immortalitzat per Homer a "La Ilíada" amb les histories del Rei Príamo, Hector, Paris i la bonica Helena. Les excavacions arqueològiques han donat a conèixer l'existència de nou períodes de colonització diferents. A pesar de que les restes de la ciutat poden decepcionar al viatger, tan el mite literari com el descobriment arqueològic s'uneixen per fer el turó de Hisanlik un lloc privilegiat per la cultura occidental.

A Canakkale embarquem i creuem l'estret de Dardanelos. Un cop a l'altre costat prosseguim fins arribar a la frontera turca on trobem una retenció, ens costa gairebé 1 hora travessar la duana, aquest cop amb més practica tot va molt be, travessem el pont del riu i ja som a Grècia.

Creuem el país passant per Alexandrópolis, Kavála, Thessalonikc, Lárissa, i Tríkala per arribar a Metéora, on fem una visita a fons.

METÉORA:Bosc de pedres amb monestirs estratègicament emplaçats sobres altíssimes roques, lloc únic al mon per la seva bellesa natural i importància religiosa. Durant la seva època esplendorosa, entre els segles XII i XVIII existien prop de 24 monestirs, avui tan sols se'n conserven sis. Destaquen sobretot el Megalo Meteoro, el més gran de tots amb bonics frescos i un importantísim museu, el monestir de Vardam i Agios Stephanos monestir de dones.

Arribem a Igoumenitsa: un dia abans del previst i intentem canviar el passatge però no ens es possible, així que marxem en busca d'un lloc tranquil per descansar i trobem una platja paradisíaca a 12 quilòmetres cap al Sud, Plateriá on passem les nostres últimes hores.

A partir d'ara el viatge es realitza a l'inrevés de l'anada. Recordant tots aquells bons moments passats amb aquelles persones que et portaven fruita a canvi de res, aquelles xerrades que vàrem tenir prenent un got de vi o tan sols d'aquelles imatges obtingudes a traves dels vidres de la nostra inseparable autocaravana.

RESUM:

Dies: 27
Quilòmetres: 9.132

ALGUNES DADES D'INTERES:

Campig Istanbul: ATAKÖY CAMPING situat prop de l'aeroport, amb bona comunicació al centre.
Oficina de Turisme de Turquia: Tel. 915 597 114
Web: www.turquia.net

Informació dels ferris :www.bluestarferries.com
Guia de Turquia: Anaya Touring Club
Guia de Istanbul: El País Aguilar
Mapa de Turquia: Hallwag international (escala 1:750.000)