PELS JARDINS DE LES GAVARRES

Divendres 4 de Maig

El divendres 4 de maig ens vam trobar a Romanyà de la Selva a un aparcament al darrera  del restaurant el refugi : coordenades N41º51'162"  E2059'082", la gent va anar arribant esglaonadament. Després  vam sopar i fer una mica la xerradeta dels divendres.

Dissabte 5 de Maig

El dissabte al matí, cap a les 10:15, ens va venir a buscar la guia per fer-nos  una ruta literària de la Mercè Rodoreda, per què Romanyà  és on va viure els seus darrers anys de vida.

Vam anar fent la ruta per diferents racons del poble, per l’urbanització ,  pel mirador amb unes vistes dels Pirineus i del mar on a més a més hi  vam trobar un geo amagatall, a la casa on va viure ella i on va viure la seva amiga ,etc..  escoltant la lectura de fragments de llibres on ella descriu els racons pels quals anem passejant.

En acabar ens vam acostar al Menhir de la Murtra i el Dolmen de la Cova d’en Daina que es troben a  uns 20 minuts caminant pel bosc.

Després vam tornar a dinar a l’aparcament aprofitant l’ombra d’unes alzines.

Aproximadament a les  4 de la tarda ens desplaçàvem  cap al municipi de Caldes de Malavella on l’Ajuntament ens va cedir un aparcament situat a la Rambla Rufí amb coordenades N41º50’064” E2º48’666”.  sota uns grans plataners.

Un cop instalats a l’aparcament anomenat el Firal ens va venir a buscar en Sergi, un guia que viu al poble i ens va portar a  fer una passejada per explicar-nos  una mica la historia, llegendes i xafareries de  les termes de  Caldes de Malavella i evidentment vam  tastar les seves famoses aigües!

Al vespre vàrem sopar a la fresca al mateix aparcament, sota els plataners i aprofitem per agraïr la il·luminació que ens va proporcionar l’Ajuntament. Menú del sopar: pa amb tomata , formatges , embotits  amb les amanides variades i postres de cada ACA. Esperem que ningú es quedés amb gana, jeje!

Vam fer la xerrada sopant i la gent va desfilant a poc a poc a les seves autos adormir.

Diumenge 6 de maig

A la matinada vam tenir uns convidats de “botellón” i “xumba xumba”, i al cap d’una estona  alguns van seguir dormint, van fer bicicletada i altres van anar a còrrer  pels camins seguint la riera.

Vam continuar amb el menú del sopar i vam  esmorzar junts el pa amb tomata, embotits i formatges . A les 10:30 tips i amb un traguinyol de vi, vam sortir a fer una excursió per corriols al costat del riu i camins  pels bosc típic de les Gavarres fins  l’ermita de Sant Maurici . Allà ens vam  poder relaxar fent la xerrada temàtica dels “recauxats” de l’ACA mentre els nens jugaven.

Vam tornar cap a les autos per un altre camí, vam fer  el pica pica del menú típic  de la sortida, dinar i cafetó amb galetes.

Ens vam despedir especulant d’on aniríem a la sortida de la junta perquè no en sabíem res de res.