MANLLEU MIT
CALIU
SOPAR POLIESPORTIU TONA

Tocats per la boira

El divendres, dia 13 d’abril, ens vam trobar al Passeig del Ter de Manlleu. Just al costat del Museu Industrial del Ter.  Acabava de ploure i vam anar a dormir amb la incògnita de quin temps faria l’endemà.

El dissabte ens vam llevar amb una mica de boira, que no ens va pas torbar. A les 10 ja estàvem a punt per començar les activitats. Els adults vam poder fer una visita guiada pel museu i els petits es van dividir en tres grups per fer un joc de pistes que es deia l’Enigma del Ter. Els més grans van ser els encarregats de fer de monitors (que, per cert, ho van fer d’allò més bé!) i a l’acabar encara van tenir temps de jugar i dibuixar una estona mentre esperaven als pares.

Després de la visita, vermut i tertúlia. Vam dinar a les autos i llavors vam aprofitar l’estona de sol per fer el cafè xerrant vora el Ter.

A les 4 va tocar posar-nos en marxa cap a Vic. A les 5 érem clavats sota el rellotge de l’Ajuntament esperant a l’Elisenda, que ens va fer la visita guiada pel casc antic de la ciutat. Tot i que va acabar plovisquejant el temps ens va respectar força.  De camí cap a Tona, però, sí que va començar a ploure de valent. Sort que el sopar estava previst al pavelló del poble!

I com que un problema, requereix una solució... ens vam empescar la manera de fer la botifarrada sense mullar-nos.  La barbacoa sota el tendal de l’auto i a fer brasa!

Amanides, botifarra, cansalada, uns bons postres de fruita,... i moltes ganes de passar-ho bé.

La mainada (i no tant mainada!) van aprofitar la pista per fer baixar el sopar fent córrer la pilota, d’altres van patinar, ballar,...

I després d’un llarg sobretaula, cap a dormir!

El diumenge tothom tenia molta son, però vam tocar diana a 2/4 de 10 del matí. I fent honor al títol de la sortida, Tona estava immers en un núvol de boira. Sort que a mig matí el cel es va aclarir i vam poder gaudir d’una estona de sol.

El grup es va partir en dos. Uns van anar a fer la ruta dels Turons i la resta, van anar al Camp de les Lloses on l’Imma ens va fer una bona introducció al món de l’arqueologia i a la vida dels antics romans. Des d’allí vam poder saludar als excursionistes, que van acabar la volta dalt del cim del Castell de Tona.

El diumenge el vermut va ser curt, perquè la pluja ens va fer plegar abans d’acabar. El segon intent va ser a l’hora dels postres i el cafè... i la pluja ens va tornar a obligar a entrar cap a les autos. Tot i això, no ens podem queixar. Vam poder fer totes les activitats i, alhora, viure in situ el clima que caracteritza tant als osonencs!

Després del cafè, ens vam anar acomiadant de mica en mica amb ganes de retrobar-nos ben aviat!

Volem agrair la col·laboració dels Ajuntaments i la Policia local de Manlleu, Vic i Tona. Agrair també, molt especialment, la dedicació del David Rebollo (del Museu Industrial del Ter), de l’Elisenda (de l’oficina de Turisme de Vic) i de l’Imma (responsable del Camp de les Lloses de Tona). I sobretot, donar les gràcies a la Marta, el Roger, els Marcs, la Cristina, la Txell i la Mireia per fer-se càrrec del joc de pistes dels petits. A tots, moltes gràcies!

I, evidentment, a tots els ACA’s per posar-nos-ho tan fàcil!