ENMIG DE LA FANTASIA ,L’ AIGUA , I  L’OLI

Divendres  3  de  febrer

Ens trobem tots al poble de Mollerussa la capital del Pla d’Urgell.

Pernoctem al costat del pavelló firal, Carrer Av de la Fira cruïlla amb Av Armengol V .Les coordenades són 41º 37’ 28” N    0º 53’ 16” E

Dissabte  4  de  febrer

A les 10 hores tot passejant anem a la Casa Canal , on podem gaudir de les explicacions de la gran obra d’enginyeria hidràulica considerada una de les més importants del món,  la construcció del canal d’Urgell.

Després de la visita fem un passeig pel poble , comprem el pa, les orelletes i els pastissets per les postres de dinar.

Tornem cap a les autos per dinar i fer una mica de descans.

A dos quarts de  cinc de la tarda anem al Museu dels vestits de paper on podem recrear-nos  amb unes obres d’art que estan fetes amb molta paciència i destresa  (IMPRESSIONANT),

Els nens fan un taller d’aprenentatge de  vestits de paper.

Es un museu que pretén explicar-nos com es fa un vestit de paper o traslladar-nos als anys 50 del segle XX quan, en un petit taller de la ciutat de Mollerussa, va sorgir la idea de canviar la roba pel paper.

Era una època en que les dones tenien una educació limitada a l’àmbit domèstic, amb diferents assignatures que tenien un clar objectiu: fer-les ser bones mestresses de casa. Entre aquestes assignatures hi havia la de cosir, és a dir que llavors la gran majoria de dones en sabien. Per això era habitual que es reunissin en un taller, on es feien elles mateixes la roba.

Va ser precisament en un d’aquests tallers, on es van començar a fer els primers vestits de paper, concretament al taller de les germanes Vilaró. Allà, cada any celebraven Santa Llúcia, la patrona de les modistes, amb una desfilada especial; cada 13 de desembre, es convidava a les famílies i amics de totes les modistes per veure com la roba cedia el seu espai al paper, en vestits realment espectaculars.

Una vegada acabada la visita , agafem les autos i sense córrer  anem fins a les Borges Blanques, concretament a l’aparcament del Restaurant Masia Salat situat a la carretera N 240 entre Les Borges Blanques i Juneda Km 71. Coordenades 41º 31’ 58” N  0º 50’ 34” E

Una vegada instal·lats , sopem al restaurant , i fem xirinola ,els nens disfruten jugant a un xiquiparc.

Diumenge 5 de febrer

A les 10 comencem les activitats:

Primer fem un passeig per la fira dels brocanters instal·lada al costat del restaurant.

Tot seguit fem una visita guiada pel Parc temàtic de l’oli.

Un passeig endinsant-nos en la història de l’oli submergint-nos en els grans cups de cairons vermells que durant segles han estat plens d’oli.

La premsa més gran del món. El paradís de les oliveres mil·lenàries. Els arcs dels templers del segle Xll , que en aquells temps ja elaboraven oli. Baixada al subsòl , dins uns antics cups d’oli del segle XVll.

Podem degustar l’oli de les Garrigues i olives arbequines.

Comprem oli i olives a la tenda del parc.

El temps s’espatlla i això fa que la sobretaula no s’allargui massa i per por a que ens caigui una nevada , comencem a marxar aviadet per arribar a casa sense problemes.

Agraïm les atencions rebudes per l’ajuntament de Mollerussa, també a la Masia Salat per deixar-nos una sala molt gran on els nens van poder córrer i saltar i també obrir-nos la sala de jocs pels nens i posar-nos una monitora per controlar els infants.