FORNELLS APARCAMENT
FORNELLS AMICS DEL TREN
GIRONA
SOPAR

Girona m'enamora i Fornells encara més

El divendres 25 de novembre de 2011, ens trobem a Fornells de la Selva, on dormim a l’aparcament públic que hi ha situat al carrer Narcís Monturiol.

El dissabte 26, quedem a les 09:00 per anar fins a la parada de l’autobús que està al carrer Mossèn Cinto Verdaguer, i agafar l’autobús de la L10, que surt a les 09:30 hores i ens portarà fins a la ciutat de Girona.

L’autobús ens deixa davant de l’estació de tren i anem caminant, tot veient Girona, fins a la plaça Catalunya, on ens espera la Glòria, la guia, que ens explicarà i portarà per Girona.

Descobrim el riu Onyar, l’Ajuntament, el museu d’història dels Jueus, el barri Vell, el Call Jueu, entrem a la Catedral, abans fent la foto de rigor de tot el grup a les seves escales, contineum visitant els Banys Àrabs i finalitzem després de tot el matí de descoberta anant a fer un petó al cul de la lleona,.

Amb aquesta passejada, ja hem agafat gana, i ens acostem a dinar al Parc de la Devesa, on ens endinsem sota els seus explectaculars arbres i disfrutem d’un sol radiant.

I una vegada amb la panxa ben plena, anem caminat fins el Museu del Cinema, situat al carrer Sèquia núm.1. , però abans fem un cafetó davant de l’esglesia del Mercadal.

Entrem al museu a les 15:30 i les guies ens endinsen a tot al món del cinema.

Anem tot xino-xano cap a l’estació on hem de tornar agafar l’autobús que ens portarà a Fornells.

Una vegada a les autos ens desplaçem fins l’aparcament que hi ha al pavelló polivalent, situat al carrer Nou.

Després de fer els partits de futbol, básquet i diversos, ens preparem per fer el sopar comunitari que és a base de truites.

Mentrés uns “xuquen” la coca de pa, els altres preparen les truites, que posen els seus nom per saber de què és cada truita … hi ha truites de tot….de poma, de patates blaves, de bolets, de carbassó… són totes bonísssimesss!

I de postres… Xocooolataaa! pastissos, galetes, fonts… i amb la panxa ben plena, i després de fer la tertulia, cap a dormir.

Diumenge 27, ens trobem a les 10:30 hores, per anar caminant fins a l’estació de tren, on els amics del ferrocarril ens esperen.

Abans rebem una sorpresa, ens venen a veure en Mateu Parera i la Sònia Gràcia, alcalde i tinent alcalde de Fornells, que lliuren a cada família el llibre “Fornells és el meu poble”.

Després d’agraïr tot el que han fet per ajudar-nos a organitzar aquesta sortida, anem caminant fins a l’estació de tren, on els amics del ferrocarril ens ensenyem l’estació per dins, les maquetes de tren i veiem el museu d’objectes antics dels ferrocarrils.

Per els més petits i per els que no ho són tant … ens porten a fer un passeig per el recorregut de trens petits que hi ha a l’exterior.

I una vegada ben passejats, i disfrutant d’un altre dia assoleiat, anem caminant de tornada cap al pavelló, passant per el centre del poble, que al ser diumenge és mercat.

Després de dinar dins al pavelló, i continuar amb els partits del dia abans, ens acomiadem, desitjant a tothom una bona tornada cap a casa, i …com que ja no ens veurem fins l’any vinent, desitjant unes: