8è ANIVERSARI

DIVENDRES 1 DE JULIOL

A poc a poc els soferts socis van arribant sense problemes al punt de trobada d’aquesta misteriosa sortida que finalment s’ha anat aclarint. I ens trobem per fer la xerrada i algun dels famosos gin-tònics o similars a l’esplanada de darrere el poliesportiu vell de Blanes.

DISSABTE 2 DE JULIOL

A les 9 tothom a punt per a fer l’activitat sorpresa. Saludem algun ACA que ha fet mans i mànigues per estar a punt a l’hora pactada i ha arribat al matí. Tot i estar a inicis de juliol no hem tingut massa sort amb el dia, que s’aixeca força ennuvolat. Iniciem el nostre camí pel passeig marítim fins el lloc on hem d’embarcar en el catamarà que ens portarà a fer un volt per la Costa Brava. Un cop tothom instal•lat iniciem la navegació. Malauradament el dia no té pinta de millorar: núvols i ventet són els fenòmens meteorològics més destacats. Sembla que la calitja i l’anticicló habitual de l’època ens ha fet el salt.
Tot i això gaudim de la passejada per mar i les vistes de la Costa Brava. Estem en un catamarà de 17,80 metres d’eslora, una mànega de 8,80 metres i capacitat per 80 passatgers i tres membres de la tripulació; dos motors de 130 CV i tres veles (Major, Gènova i Genaker). Tenim equip de música i ens faran un àpat tipus barbacoa i tenim barra lliure durant tot el viatge, que per cert no l’hem amortitzat gaire.
Naveguem durant una hora aproximadament, deixem enrere Blanes i passem per davant de diferents cales: Sant Francesc, Boadella, Treumal, Santa Cristina, Fanals, etc. i fondegem a la cala Llevadó, on estem una mica arrecerats del vent. Allà els nens i els més valents, sobretot els ACAmen aprofiten per banyar-se. L’aigua no està freda, però el vent i els núvols fan que la banyada no sigui imprescindible. Mentrestant la tripulació ens va fent la carn: hamburgueses i botifarres. Un cop tot cuit, ens ofereixen les amanides fredes, la carn i de postres macedònia.
Durant la tornada alguns ACAs aprofiten per fer una merescuda migdiada, mentre d’altres xerrem o gaudim del paisatge. Arribem al voltant de les dues a la platja de S’Abanell i d’allà enfilem pel passeig marítim cap a les autos.
La propera destinació és la vila de Tossa de Mar, concretament anem al camping “Can Martí”, des del qual podem anar caminant al centre del poble. Allà ens han obert un espai reservat especialment per nosaltres, on podrem fer el sopar i la resta d’activitats.
Un cop instal•lats tenim una estona de temps lliure per si algú vol fer la migdiada. A les 18:30 comença la gimcana infantil i juvenil. Tots els equips participen amb ganes i entusiasme. I després tenen com a premi un gelat. Després els nens i alguns de grans aprofiten per banyar-se a la piscina del camping.
Ara toca ja anar preparant els plats del sopar: espectacular degustació de montaditos i plats diversos que tots feien una pinta boníssima. Sopem a la fresca i ens porten a “domicili” el pastís d’aniversari.
Després de sopar comencem les activitats de sobretaula: Karaoke a la fresca!! La nova junta per tal de trencar el gel i acabar de cop amb les possibles vergonyes es llança a cantar ni més ni menys que La Gavina voladora de la Marina Rossell. Tot seguit toca el torn a les últimes incorporacions d’ACAs que ho fan molt bé. A poc a poc la gent va perdent la vergonya i hi ha cua per cantar. Especial menció cal fer de l’actuació estel•lar dels ACA men que finalment aconsegueixen el seu moment de glòria. Hi ha un grup de nens que també els ha agradat molt això del micròfon. I abans que algú se’n vagi a dormir hem de donar els regals d’aniversari i els premis per votació popular a la millor foto de portada i al montadito més original (ACA16) i al millor relat de vacances (ACA20). A poc a poc es van acabant les piles i anem recolllint i ens retirem cap a caseta.

DIUMENGE 3 DE JULIOL

Sense matinar massa, sobre les 10:30, sortim a fer una visita a la vila vella de Tossa i al Museu del Far.
La Vila Vella, que és l'únic exemple de població medieval fortificada que encara existeix a la costa catalana i que va ser declarat Monument Històric Artístic Nacional l'any 1931, es troba dins d'un recinte emmurallat construït entre els segles XII i XIV, com a defensa pels problemes amb la pirateria, se'n conserva gairebé la totalitat del perímetre original i tres grans torres cilíndriques anomenades des Codolar, de ses Hores i d'en Joanàs.
Passegem per aquesta població. Uns prefereixen banyar-se a la platja (especialment ACA boys), d’altres fan “shopping” (ACA girls) d’altres visitem el museu i finalment la majoria acabem a la piscina del càmping.
Com a totes les sortides dinem, fem cafè, postres i tertúlia i ens acomiadem tot desitjant-nos unes bones vacances i fins al setembre !!!

FELIÇ 8è ANIVERSARI !!!
LA JUNTA DE L’ACA

Agraïments: Volem agrair a tots els socis la paciència i la dedicació a l’hora de presentar els montaditos i les tapes. Sí, senyors i senyores, aquí hi ha nivell !!!