TOCATS PER LA TRAMUNTANA I ASSEMBLEA GENERAL

Divendres 4 de Març

Ens trobem a l’aparcament de sorra i senyalitzat que hi ha a l’entrada del poble de la Selva de Mar (Alt Empordà), a 2’5 Km del Port de la Selva.
Coordenades:

N 42º 19’ 29”
E 3º 11’ 22”

Aquest cop alguns ACAs arriben aviat, gairebé a l’hora de berenar i això permet ja fer unes primeres tertúlies al centre cultural “Les escoles”, a tocar de les autos. Allà ja gaudiu de tes, refrescos i bona companyia. A mesura que avança la tarda nit es van incorporant la resta d’ACAs.

Dissabte 5 de Març

Tot i que ens hem llevat amb pluja, el dia afortunadament es va tornant cada cop més espectacular, tal i com ens havia assegurat el nostre guia, en Marcel, que fou alumne d’en Francesc Mauri.
A les 9:30 del matí, en Marcel ja ens espera per acompanyar-nos a fer una visita d’una hora de durada al poble de la Selva de Mar. Visitem els carrers principals, l’església, les torres de defensa i ens sorprèn la part posterior del poble amb el molí d’aigua, i el gorg.
A les 11:15 l’Àngela, l’altra guia, ja ens espera a l’aparcament del Port de la Selva on arribem amb algunes de les autos. Allà ja preparats amb les motxilles comencem l’excursió cap a la cala Fornells. Durant el recorregut ens van explicant coses de la fauna, flora, geologia i climatologia de la zona. Ens asseguren que també és un lloc de pas de dofins i altres cetacis, tot i que és difícil de veure’ls.
Finalment arribem a la cala Fornells, on vam poder gaudir d’un paisatge espectacular i una temperatura increïble. Després de dues hores de recorregut i diverses explicacions del nostre guia vam dinar i vam recuperar forces. De sobte un submarinista que passava per la zona amablement ens va ensenyar un dofí petit mort i un pop ferit que va fer les delícies dels nens. I això va ser l’excusa perfecte per provocar que alguns valents provessin l’aigua. Després de dinar i descansar convenientment vam emprendre el camí de tornada amb una mica més de ritme, la qual cosa ens va fer arribar a l’aparcament de les autos a quarts de cinc.
Vam tenir una estoneta per descansar i puntualment a les 18:00 h. va començar l’assemblea al centre cultural “Les escoles” que va tenir una durada d’una hora i 30 minuts, va transcórrer plàcidament i es va fer el traspàs de Junta sense cap trauma.
Mentrestant els nens van disposar d’un pati de jocs i van poder passar una bona estona. Alguns disfressats, d’altres es van vestir pel sopar. La qüestió era no oblidar que era Carnestoltes.
A les vuit tothom o gairebé tothom ja estava a punt per veure el partit del Barça. A les 21:30 els nens ja van poder començar a sopar i els grans ho van fer un cop acabat el futbol. I després d’haver gaudit d’una vetllada agradable i haver tastat els plats d’en Habbibi al voltant de dos quarts d’una tothom es va anar retirant “a sus aposentos” per un merescut descans.

Diumenge 6 Març

El dia s’aixeca també espectacular i a tres quarts d’onze vam enfilar el camí cap al Monestir de Sant Pere de Roda. Després de 8 Km de revolts i pujada, però, això sí, amb unes vistes magnífiques vam trobar lloc al primer aparcament i un cop col·locats adequadament ens vam dirigir cap al Monestir, on a les 11:30 teníem concertada la visita guiada amb dos recorreguts diferenciats: nens i adults.

Els adults hem fet la visita “Descobreix Sant Pere de Roda”, un recorregut pels diferents espais del monestir, descobrint l’origen i evolució de la comunitat benedictina, així com l’edifici on vivia i de les terres del seu entorn.

Els nens i nenes han fet una activitat paral·lela:
EL BAGUL DELS MONJOS
Aquesta activitat és un joc de pistes i té com a objectius fer conèixer les diferents parts del Monestir, la vida monacal i les feines diferenciades i donar petites nocions de Romànic.

A partir de la recerca del bagul d’un antic monjo i dels objectes que hi va guardar, han recorregut els espais del monestir i han descobert alguns aspectes de la vida i la feina dels monjos. Gràcies a la comparació entre objectes antics i altres de contemporanis, han pogut apreciar les diferències entre la vida a l’època medieval i l’actual. Finalment han aconseguit trobar el tresor i s’han pogut menjar les monedes de xocolata que hi havia al cofre. Tot un èxit.

Un cop acabada la visita hem gaudit d’un dels fantàstics i ja tradicionals aperitius en un entorn privilegiat. Tot seguit cadascú a dinar a casa seva i després evidentment ens hem tornat a reunir per fer la també tradicional sobretaula, cafès, galetes, etc.
A quarts de cinc tothom ha començat a desfilar ja que malauradament el cap de setmana va arribant a la seva fi. Bons desitjos i fins la propera.

AGRAÏMENTS

Volem agrair l’ajut i col·laboració d’en Habbibi Garcés (Centre cultural “Les escoles”) , en Marcel Gutinell (guies del Parc Natural del Cap de Creus) i la Vanesa (Monestir de Sant Pere de Roda) ja que han estat claus per l’organització de la sortida.