EL MONTSENY SOTA LA PLUJA DE L'HIVERN

Doncs no. No va funcionar i la màquina de ploure que tant de prestigi havia donat als ACA 19 en temps de sequera no va funcionar i vam patir un cap de setmana de sol, temperatures primaverals poc freqüents per a aquesta època i, com hem dit, ni una gota de pluja i un càlid solet que ens va acompanyar al llarg del cap de setmana per a desencís dels que vam participar en la sortida del mes de desembre. Els paraigües que el tió ens havia deixat van quedar guardats en el fons de l’armari esperant situacions més propícies.

Divendres, 10 de desembre

El divendres ens vam trobar al pàrquing del centre d’informació del Parc Natural del Montseny a Folgars de Monclús on vam passar la primera nit, contemplant un bell cel estelat i una temperatura fresqueta però agradable.

Dissabte, 11 de desembre

A les 10 del matí de dissabte i després d’haver gaudit d’una excel·lent nit, ens desplaçarem fins l’aparcament de l’àrea d’esplai de la Plana del Coll des d’on iniciarem la excursió al Sot de l’Infern.

Abans de començar l’excursió l’autocaravana dels organitzadors va començar a perdre aigua del radiador i ja vam tenir un motiu de distracció, comentaris, intervenció dels experts i apa a esperar un servei que ens donés solució al problema. Mentre el Xevi i el Miquel buidaven una ampolla de cava la resta van fer l’excursió. Una passejada tranquil·la on els colors i les olors del bosc hivernal ens omplien els sentits. Un cop acabada l’excursió vam tornar a l’aparcament on havíem dormit per dinar a les autocaravanes.
A les 5 de la tarda ens vam dirigir cap a l’aparcament del Restaurant La falda del Montseny de Campins on vam passar la tarda fem un animat pongo. Vam descobrir en aquesta estona les coses que, no se sap per què guardem en els més impensables racons de les nostres cases. Van anar apareixent autèntiques relíquies dignes d’estar exposades al museu mundial dels pongos. En acabar vam anar cap el menjador a sopar.

Diumenge, 12 de desembre

Cap a les 10.30 de matí de diumenge sortirem cap a Santa Maria de Palautordera on en un altre esplèndid dia, vam fer una visita comentada al poble de la ma de l’historiador local d’art Josep M. Pascual Sabé. Acabada la visita vam tornar a les autocaravanes per dinar. En acabar el dinar vam fer el clàssic cafè amb els torrons que van sobrar de les festes nadalenques i així vam donar per acabada aquesta sortida del desembre.