DELS IBERS A L’ ARRRÒS

Divendres 5 de Novembre

Hem anat arribant amb alguna dificultat per culpa que el nostre impagable amic Tom ens va fer alguna putadeda en forma de càlculs extravagants. Es va solucionar amb algunes trucades i una mica de paciència. Teniem una nit fresca vora el mar, però sense vent ni pluja.“Botellon” reduït i a dormir.

Dissabte 6 de Novembre

Amb molta puntualitat 9,30h tothom preparat per marxar.
Una volta en bici de 20,4 km exactament, que ens va portar primer pels arrossars de Pals, basses d’en Coll. Varem veure encara uns camps amb l’ arròs sense recollir, però amb la màquina a punt per fer-ho, vam veure la diferència entre els tractors de fangueig del des polvoritzar. Després d’unes lleugeres aturades en el molí, menjar alguna fruita i passar per camps de cultiu, el camí ens va portar a canviar d’àmbit, les ribes del Ter, fins arribar a la Gola. Pel camí dos cignes i moltes gavines ens van animar el passeig, visita a la desembocadura , la ruta va continuar per la sorra de la platja, que va resultat el mes cansat de tota la volta, un últim esforç i ja hem arribat.
No pensàvem que el nens/es poguéssin fer tota la volta, però es van portar com uns “maxotes” el femení queda molt lleig i tots van acabar no sense algun petit incident

A les quatre amb molta puntualitat va arribar el Xiulet, per fer-nos la visita als pobles medievals, Fontclara, Sant Julia de Boada i Palau-Sator.

es va incloure Pals a última hora per deferència del trenet, on vam poder contemplar l’encant d’aquests petits pobles, sobre tot de les seves esglésies, tot molt ben explicat, fins i tot perquè ho entenguessin els nens .
Ja de nit tornavem cap a les autocaravanes.

En la carpa que tenien preparada i a les 9h en punt com estava previst, va sortir el primer plat, Dani amb al seu arròs mariner, molt bo,
Ràpidament es varen anar afegint la resta del arrossos i es va configurar una taula esplèndida que feia molt de goig. També aquí vam quedar molt sorpresos de la col•laboració i qualitat dels plats, excel•lent!. Es va poder comprovar quina quantitat de coses es poden fer amb uns quans grans de la gramínia.
Com la nit no era gaire fresca es va poder degustar els plats a peu de taula, sense haver-se d’abrigar gaire.
Van desaparèixer quasi tot els plats, semblava impossible per la quantitat que hi havia inclòs varem convidar a un companys autocaranistes que van aparèixer per allí.

Diumenge 7 Novembre

una mica reduït el quorum per diversos compromisos,
Visita al Poblat Ibèric d’Ullastret
El poblat ibèric del Puig de Sant Andreu d'Ullastret és el més gran de Catalunya, i actualment és considerat una autèntica ciutat. Va ser la capital de la tribu ibèrica que els autors antics van anomenar indigets.
L’Indiketa ens va anar explicant com vivien i com s’ho apanyaven per tenir l’indispensable per viure, refugi, aigua, aliments, etc. I com eren les seves cases, cisternes, sitges, etc. fins que els romans al segle II a C, els varen envaïr i van haver d’abandonar el poble.

Posteriorment en el museu vam veure una gran qualitat de peces de ceràmica i metalls, quotidianes o artístiques algunes d’elles procedents d’altres indrets.

Josep i Maria

Agraïm la col•laboració a l’Ajuntament de Pals que ens va donar totes les facilitats, també agraïm la no col•laboració a l’Ajuntament d’Ullastret, que ens va dir no sense cap explicació.