6è Aniversari a l'Alt Anoia

Divendres 5 de juny de 2009.Ens trobem a St. Pere Sallavinera, en una explanada davant de l’ajuntament i del casal social.

Coordenades: N 41.73637 E 1.57259 C/ del Raval .

El municipi de St. Pere de Sallavinera és una plana a l’extrem nord-est de la comarca de l’Anoia, limitant amb les comarques del Bages i del Solsonès.

Dissabte 6 de juny de 2009. Al matí arrenquem les autos i ens desplacem fins a l’aeròdrom de la Llavinera. No agafem cap avió sinó la motxilla i ganes de caminar. Enfilem la pista que ens portarà al Conjunt monumental de Boixadors.

Una mica cansats arribem al castell de Boixadors i ens trobem a la Montserrat, guia del conjunt monumental i alcaldessa de Sant Pere Sallavinera. La Montserrat ens va fent un repàs per la història d’aquest castell i les modificacions que ha sofert al llarg dels segles.

Conjunt arquitectònic d’origen medieval situat al turó de Boixadors a 848 m. d’alçada. El castell, documentat l’any 1085, formava part del sistema de defensa de la Marca Hispànica. Originalment era una torre de vigia entorn a la qual es van anar construint dependències diverses a partir dels segles XIII i XIV. En època moderna, s’hi van afegir una sèrie de cossos, el més important dels quals és la sala amb arcs ogivals situada a llevant de la torre circular romànica. Forma part del conjunt monumental de l’església de Sant Pere, del segle XI.

Després de la visita busquem un racó arrecerat del vent i dinem. Del vi de la bota ja no en queda ni gota. Després de dinar s’imposa la migdiada i vam poder gaudir d’alguns roncs.

De tornada, ens acostem a l’església de Sant Pere de Boixadors i a dins podem observar un costella de balena de prop de cinc metres de llargada, que Raimon de Boixadors, almirall de la Corona d’Aragó, va dipositar com a exvot i que és tota una curiositat a la zona.

Finalment arribem cansats i assedegats a les autos, on després de descansar un mica, tenim ocasió de presenciar una avioneta fent pràctiques de vol a l’aeròdrom que tenim just al costat. Els nens van haver de sortir corrents ja que estaven fent un partidet de futbol just al mig de la pista (com que era l’únic lloc pla!).

Finalment engeguem la comitiva d’autos i fem camí cap a Copons. Allà ens dirigim al restaurant “El Refugi de Copons”.

Al costat del restaurant hi ha un camp de futbol i de seguida s’organitza un fantàstic partit solters contra casats o tot el contrari i on al final, el que menys importa és el resultat. Al final acaben tots els jugadors cansats, suats i algú, fins i tot lesionat; és clar, estem al final de temporada i és nota el cansament.
Finalment ens trobem tots a les 8h amb el vestit de gala per anar a sopar. I que guapos/es que estem tots/es!! Vestits, faldilles, corbates i flors ...
Abans de sopar però, teníem una sorpresa: les últimes incorporacions de socis a l’ACA van haver de llegir un document de compromisos per tenir el “vist-i-plau” de la resta de l’associació.

Acte seguit, un destacat membre del Cracòvia ens va presentar les “ACA girls” que ens van oferir un ball mentre cantaven què significa ser de l’ACA.

Al final de la cançó tots els nens/es (i no tant nens), participen en l’espectacle hàbilment dirigit per la Mari. Tot un èxit!!

Aquí en teniu la lletra:

Tot comença fa 6 anys,
som un grup català,
24 socis ja,
i ens encanta viatjar.

Lo nostre és l’autocaravana,
la natura i sobretot molt viatjar.
Compartir, disfrutar, tots junts és genial.
Lo més bonic és la nostre amistat.

SOM L’ACA, SOM LACA.

Un sòci munta la sortida,
excursió i sopar,
que sigui culural i curta l’excursió.
Sobretot sigui genial.

Lo nostre és l’autocaravana,
la natura i sobretot molt viatjar.
Compartir, disfrutar, tots junts és genial.
Lo més bonic és la nostre amistat.

SOM L’ACA, SOM LACA.

Ens trobem cada mes,
En el lloc que hem quedat,
É s molt important les coordenades,
Per poder arribar.

Què farem, on serà, què ens trobarem allà,
Bicicleta , caminar o pluja?
Molts nens, molts grans, som un grup genial.
Compartir és el més important.

SOM L’ACA, SOM LACA

Després de l’espectacle hi havia gana, així que vam entrar al restaurant a sopar.
Aperitiu, plat, i de postres, pastís d’aniversari, amb el logo de l’ACA i tot!!

En acabat de sopar, i tot prenent el cafè, regals i sorteig d’obsequis pels socis.
I després una mica de ballaruca tot prenent la fresca.

Diumenge 7 de juny de 2009. Ens llevem amb il•lusió i amb ganes de passar-nos-ho bé i ens arribem fins al Circ de les Feixes de Tot Circ.

Allà ens ofereixen un espectacle de circ a l’estil ben clàssic i ens fan riure una estona. Fins i tot hem pogut veure les habilitats malabars de la Cristina.
En acabat, taller de circ! Un munt de material per poder practicar: malabars, platets, xanques, trapezi, monocicle, ......

Va quedar ben clar les GRANS HABILITATS que tots els ACAs tenim amagades! Uns més que altres...
Després de tant esforç, ens mereixem un bon dinar.

I després del cafè, s’acaba aquesta sortida d’aniversari.
FINS LA PROPERA SORTIDA

La JUNTA de l'ACA

Agraïm la col·laboració de la Montserrat, alcaldesa de Sant Pere Sallavinera i guia del Castell de Boixadors. També volem agraïr la bona acollida que ens va donar el personal de Tot Circ.