Penya-segats de la Costa Brava

Dissabte 13 de desembre.
A les 10:00 hores aproximadament agafem les autos i ens dirigim cap a la veïna localitat de Lloret de Mar. Aparquem les autos a prop dels Jardins de Santa Clotilde, una zona recomenada pel responsable dels “Camins de ronda” de l’Oficina de Turisme de Lloret de Mar. Agafem les motxilles amb els entrepans i beguda per començar l’excursió.
Accedim al camí de ronda tot travessant una pineda des de la qual podem veure sota els nostres peus la cala de Sa Boadella. Seguint el camí arribem a la platja de Fenals. Aquí fem la primera paradeta perquè els nens (que en portem uns 20) s’han llançat de cap a la sorra. Els deixem jugar una estoneta a la platja i després continuem la ruta: passem pel Castell Medieval de Sant Joan (S. X) i per Cala Banys fins al monument a la Dona Marinera, una escultura de bronze d’Ernest Maragall (1966). Aquí s’acaba el primer tram del camí de ronda i fem la foto de grup. Un cop arribem al passeig marítim de Lloret coincideix que estan fent el Rally Costa Brava de cotxes antics. Estan exposats i ens hi passegem tot donant-hi una ullada. L’excursió programada era més llarga, però se’ns ha fet tard i tothom, especialment els més petits ja tenen gana. Per tant, decidim dinar al mateix passeig de Lloret. El dia no acompanya gaire i havent dinat anem a fer un cafè per entrar en calor. Atès que hi ha nens petits i mitjans que estan cansats es dóna l’opció de tornar amb autobús. Al final per una qüestió de solidaritat ens anem afegint als que van amb autobús. Però encara hi ha una colla de valents que torna a peu desfent el camí que hem fet. La destinació és el restaurant “La Farga del Gnom” on es farà l’assemblea i el sopar de germanor. La majoria de conductors han anat a peu per recollir les autos i portar-les cap al pàrquing del restaurant.
Als nens de cop i volta se’ls ha esvaït el cansament i comencen la seva exploració pel parc i s’ho passen d’allò més bé. Els grans encara tenim una estoneta abans no comenci l’assemblea. Tot ha anat com una seda i un cop acabada, comencem a preparar la taula dels nens ja que sobretot els més petits estan morts de gana. Després és el torn de sopar dels grans. I ja amb la panxa plena toca l’últim moviment d’autos del dia, són encara no cinc minuts de trajecte que valen la pena perquè d’un pàrquing al costat de la carretera passem a una zona molt més tranquil•la i tota per nosaltres gairebé a tocar de la cala Treumal. Un cop fet aquest darrer moviment estratègic fem un últim gin-tonic sota la llum dels estels i l’ombra d’algun núvol.

Diumenge 14 de desembre
El dia s’aixeca força ennuvolat. Avui ens toca una agradable passejada pel Jardí Botànic Tropical Pinya de Rosa. L’hora de convocatòria és digne d’un diumenge: les 10:30.
Aquests jardins l’any 2003 foren declarats paratge natural d’interès nacional, i així es van salvar de la ferotge especulació urbanística de la zona.
Es tracta d’una finca de 500.000 m² que inclou un jardí botànic tropical únic a Europa, que el doctor Fernando Riviere de Caralt va crear després de comprar la finca el 1945. La formació de les col•leccions suposà anys d’intens treball. Els exemplars que anaven engrandint les sèries eren procedents, alguns del seu hàbitat original i d’altres de jardins botànics, particulars i vivers d’arreu del món. En total el jardí comprèn més de 7000 espècies. D’entre totes les col•leccions han estat considerades com les millors d’Europa, i fins i tot del món, les dels gèneres d’Agave, Aloe, Lucca i Opuntias. Per tant, la peculiaritat d’aquest jardí és la d’haver adaptat espècies tropicals en un entorn meditarrani.

Finalment fem una curta passejada per la cala Treumal, la platja de Santa Cristina, la seva ermita neoclàssica del S. XVIII i el mirador amb el seu pi centenari.

Tenim ja els ulls plens de mar, pins i tota mena de plantes tropicals i la gana ja la tenim feta, per tant ara toca fer l’aperitiu. Tot i que el dia no és massa radiant ens instal•lem en una taula sota un pi de dimensions considerables i aquí fem l’aperitiu mentre es prepara el dinar. La mateixa taula ens servirà per fer el cafè i la posterior tertúlia, fins que a poc a poc anem recollint i ens anem acomiadant de les autos i del cap de setmana, però amb el pensament i el cor posat ja a la propera sortida.