Tots cap a Lleida

A l'iniciar el relat d’aquesta sortida, volem fer un agraïment molt especial al Ajuntament de Lleida i, de forma molt especial, a la Policia Local d’aquesta ciutat per la seva col•laboració, ajut i atenció que ens van dispensar.

Divendres, 1 de febrer:

Al vespre nit, ens varem trobar en el estacionament del camp de futbol de la U. E. Lleida, on hi varem passar la nit. La Policia Local ens havia fet una reserva d’estacionament, sota les grades de tribuna, per a que hi estessim més resguardats.

Dissabte, 2 de febrer:

Sobre les deu del matí, ens vam desplaçar fins l’avinguda Terradelles, on varem estacionar les “autos” just al costat del restaurant “Alarí”, en un aparcament que prèviament ja ens havia reservat un altre cop la Policia Local. En aquest lloc ens hi vam quedar tot el dia, així com la nit del dissabte, sense moure les autocaravanes. Es tracta d’un lloc força bonic i a la vegada que pràctic, a la vora del Riu Segre, ja que creuant una passarel•la ens trobem molt a prop del centre de la ciutat.

A les onze vam pujar damunt les bicicletes i vam iniciar l’excursió pel passeig que hi ha dins de la canalització del Riu Segre. Es un recorregut pla i molt encisador i, com ha de ser a Lleida, acompanyats d’una bona boira i força fred, amb la Seu Vella a dalt del turó, si bé al principi ens l’havíem d’imaginar. Vam arribar fins els edificis de la nova Universitat de Lleida, zona de recent creació. Després, tot seguint el Segre, vam anar al parc natural de la Mitjana, bosc de ribera i pulmó de la nostra ciutat, on hi vam fer una bona volta. Aquí, el sol va ser més poderós que la boira, cosa per la que aquesta ens va deixar. Vam tornar pel mateix camí vora del riu, i ara sí que vam poder gaudir d’unes belles vistes de la ciutat i el seu turó coronat per la Seu Vella.

Es dia de Carnestoltes. Uns quants de la colla s’han posat les disfresses. I així, tots ben “guapos” hem anat cap a la rua. Hem pogut gaudir de tots els preparatius, ja que la sortida de la rua es fa des dels Camps Elisis, situats just davant del lloc on estem estacionats. Després, hem vist tota la desfilada des de l’entrada del Pont Vell de la ciutat. Un cop finalitzada hem anat a fer un volt pel carrer Major, i a prendre un cafè ben calent per fer-nos passar el fred.

Tot seguit, cap a les “autos” i a sopar al Restaurant “Alarí”, just al costat de on estàvem.

Els amants de la nit i del fred hem anat a fer una copa al “River Café”, lloc emblemàtic i refugi dels “toneres” de la nostra ciutat, situat en un bonic i vell edifici dins dels Camps Elisis.

Diumenge, 3 de febrer:

A les 10 del matí, ens vam desplaçar fins a la Plaça de la Sardana, al turó de la Seu Vella per fer una visita guiada d’aquest monument emblemàtic de la ciutat de Lleida, d’una gran bellesa i valor cultural e històric, que familiarment anomenem “el castell”.

Es tracta d’un conjunt format pel temple, el claustre, el campanar i la canonja. La unió d’aquestes quatre construccions conforma una simbiosi singular, augmentant la categoria de cadascuna per separat, aconseguint un notable efecte visual y un important valor monumental. El conjunt ha esdevingut un símbol per tot un territori.
La seva construcció es va iniciar l’any 1.203.
El estils arquitectònics que hi trobem son el romànic, mudeixar i gòtic.
Destaca la riquesa ornamental de les portes del conjunt, així com tot el seu emmurallament.
No ens podíem perdre les vistes sobre la ciutat i tota la plana de Lleida des del cap d’amunt del campanar. Per això, vam emprendre l’escalada dels 238 irregulars esglaons que dins d’una escala de cargol ens porten fins la terrassa existent al cap de la torre. L’endemà, les nostres cames encara se’n recordaven de l’ascensió al campanar.

Després, i allí mateix, al peu de la Seu Vella, vam dinar, i de retorn cap a casa.