DESCOBRINT LA CAPITAL DE LA SELVA

Divendres 5 d’octubre
Ens trobem al pàrquing del Parc de Sant Salvador el divendres al vespre. Quan arribem ens sorprèn que ja hi hagi dues autos i la sorpresa creix quan ens apropem i veiem que són britàniques. Potser l’ACA s’ha internacionalitzat i no ens n’hem assabentat?
Suposem que aquests intrèpids viatgers han descobert aquest lloc tranquil a través de la web. Cap problema perquè seran uns veïns molt tranquils. No sé si ells dirien el mateix de nosaltres.
A poc a poc va arribant tothom i es repeteixen les salutacions i els petons de benvinguda i es van creant ja les primeres tertúlies.

Dissabte 6 d’octubre
A una hora prudencial (10:30) comencem a caminar per fer l’excursió que a través del bosc, per camins i corriols ens portarà a la Font Picant i fins a l’ermita i castell de Farners. El primer tram és potser el més agraït, ja que és un passeig entre els arbres. Després quan s’inicia el desnivell ja comencen les primeres suades. Un cop a dalt els més incansables van pujar a la torre del castell, des d’on es podia contemplar una magnífica vista del massís de les Guilleries i de tota la comarca.

El castell té planta trapezial, amb una superfície de 200 m². A l'interior destaca la torre mestra, circular, de 8,40 m de diàmetre i conservada amb una alçada de 12 m. També s'hi veuen restes d'altres dependències i unes escales que permeten accedir a les muralles del s. XII. La primera notícia del castell la trobem al s. XI com a possessió del comte de Barcelona Ramon Berenguer. El castell va anar passant de mà en mà, fet que provocà conflictes jurisdiccionals entre la família Farners i la Vilademany que s'allargaren fins al s. XIV. El seu darrer ús data del s. XVIII, quan fou ocupat per un regiment borbònic arran de la Guerra de Successió.

Mentrestant l’ACA baby s’ho estava passant d’allò més bé als gronxadors del parc. Després vam pujar amb cotxe a Farners on es va servir un petit aperitiu que va precedir al dinar. Tampoc hi podia faltar un cafetó i unes postres ben dolces. Un cop fetes les corresponents tertúlies ja va ser hora d’anar cap a les autos perquè a les 17:00 hores Zulú teníem l’entrada al Centre Lúdic i Termal “Magma”. En aquest espai suposem que especialment el sector infantil de l’ACA s’ho va passar pipa. Els grans també vam poder anar provant les diferents seccions: saunes, gandules tèrmiques, jaccuzzis, etc.
Després de sopar a les autos era l’hora dels famosos “gintònics” que es van fer a la fresca i no se sap ben bé fins a quina hora es van allargar.

Diumenge 6 d’octubre
A les 10:00 hores aproximadament vam agafar les autos i les vam portar fins la fàbrica de galetes Trias on teníem la visita concertada per les 10:30. Superats tots els problemes logístics per aparcar les autos vam procedir a fer la visita. Primer ens van fer una petita explicació de la història d’aquesta empresa familiar i d’alguns dels objectes que havien recuperat pel museu. Després ens van passar una pel•li i tot seguit una desgustació de galetes i moscatell.
Un cop feta la visita ens vam dirigir a “Global Aventura” de Sils. Allà ja ens esperaven per fer les primeres pràctiques de tir a l’arc. I després vam fer el dinar de germanor amb què es donava per acabada la sortida.
No podem oblidar un agraïment especial als reporters gràfics Carles i Mercè per la seva inestimable col.laboració; i per últim i més important als representants dels serveis informàtics de l'ACA, Xavier B. & Xavier V. per fer presentable aquest relat.

Aca 23, Daniel, Anna, Marc i Laia.