Dels cingles del Collsacabra a la riba del Ter

Divendres, 3 de novembre

Ha estat el dia més fred de tota la setmana, hem passat de 25° de màxima i 10° de mínima a 15° i 5°, a més a més Cantonigròs està a gairebé 1.000 metres d'alçada: a veure si encara ens nevarà...

De mica en mica va arribant tothom i després d'arrenglerar l'autocaravana al carrer on hem de passar la nit i sortir a saludar a la gent que surt a recebre als nouvinguts, entrem cap  a dins per arrecerar-nos de la freda nit.

Dissabte, 4 de novembre

De bon matí ens llevem amb un dia ennuvolat però, amb la caminadeta que hi ha preparada, de ben segur el fred ens passarà de seguida.

Ens encaminem cap a la carretera C-153 que va de Vic a Olot fins a buscar el trencant del pont de la Rotllada on agafem una camí de pagès que ens portara fins a sota mateix del Pla d'Aiats.
En una bifurcació el grup es divideix entre els que continuen l'excursió prevista pujant al Pla d'Aiats per un grau força enfilat i els que agafen un camí més planer entremig del bosc fins arribar al Coll de Bram, just al peu del Santuari.

La pujada fins a trobar el pla (a 1303 m) és curta però costosa. Després de recuperar les forces fent un mos i d'admirar el bonic paisatge del Collsacabra continuem la travessa planera fins a trobar el camí de baixada que ens durà al coll de Bram.

Hi ha uns moments de confusió quan perdem de vista el corriol que es troba completament cobert per la fullaraca dels fatjos però, després d'haver de refer un tros del camí, els exploradors ens tornen a encarrilar en la direcció correcte.

Arribats al coll pugem cap a la carena on hi ha el Santuari de Cabrera, alguns pel camí de les escales (amb vistes espectaculars) i altres pel camí de les Marrades (fent ziga-zagues entre el bosc).

Un cop dalt i com que ja tenim la gana feta, ens acomodem al menjador del restaurant del santuari que ens han preparat un deliciós menú amb amanida, arròs i carn de xai.

Havent dinat, i sense entretenir-nos gaire ja que es fa fosc molt aviat, comencem la baixada per entremig del bosc cap a Cantoni.
Un cop allí agafem les autocaravanes i ens dirigim cap a Manlleu on passarem la nit a la zona esportiva, en una gran esplanada al costat del riu Ter.

Havent sopat organitzem una mena de castanyada sense foc, però gràcies als forns d'algunes autocaravanes podem coure les castanyes que prenem acompanyades de panellets casolans i mistela.

Diumenge, 5 de novembre

Un cop esmorzats i gaudint d'un bonic i assolellat dia de tardor, caminem pel passeig que ressegueix el riu Ter de punta a punta de Manlleu fins arribar al Museu Industrial del Ter (MIT).

Arribats al museu (abans havia estat la fabrica de Can Sanglas) ens dividim en dos grups: els petits que faran un taller de manipulació del fils fins fins a aconseguir-ne un teixit, i als grans, un guia ens explicarà com treballaven el cotó fins a convertir-li en fil, ensenyant-nos i explicant-nos el procés de la filatura del cotó a «la fàbrica de Riu», des de principis del segle XIX fins a mitjans del XX.
Podrem admirar tota mena de maquinaria pel tractament del cotó: carda, metxera, continua de filar, etc.

Allà mateix hi ha una exposició permanent sobre «els rius mediterranis» i una de temporal sobre «la maternitat d'Elna, una illa de pau en un oceà de destrucció»

Acabada la visita tornem caminant tranquil·lament cap a les autos on després del vermut, dinar, prendre el cafè i fer la xerrada ens acomiadem fins a la propera sortida

Agraïm la col.laboració dels Ajuntament de Cantonigròs i de Manlleu que ens han deixat els terrenys per pernoctar i poder fer la castanyada.