Passeig pel Pallars Sobirà

Divendres, 30 a la nit
Trobada al poble d’Espot.

Divendres a la nit la major part del grup ens hem trobat al càmping “Vora Parc” amb la intenció de passar-hi dues nits. La resta del grup s’hi ha afegit l’endemà al matí. El càmping està situat a un km. del poble d’Espot, en el camí de l'estany de St. Maurici, al costat del riu l’Escrita.

Aquesta vegada, el nombre de “autos” que ens hem reunit per la sortida, ha estat de deu. Tothom ha sabut arribar-hi, tant els que porten GPS com els que no...

Al arribar a Espot, la primera sensació ha estat agrair el canvi de temperatura: Feia fresca !!! i veníem d’una calor “durilla” de suportar. Ha estat un tònic molt ben vingut.

Dia 1, dissabte
Passejada pel llac de Sant Maurici
A les 10 h. del matí, i al mateix Càmping, ens han vingut a buscar quatre vehicles tot terreny per portar-nos fins al llac de Sant Maurici.

Cal dir que per arribar al llac sol hi ha dues maneres: Caminar vuit kms. pel camí, o bé anar-hi amb els vehicles tot terreny que es lloguen a Espot. Hem triat aquesta segona opció, ja que la caminada la volíem fer pel llac.

Hem començat l’excursió pel camí de la cascada, gaudint d’aquesta bellesa natural. Venint de llocs d’una gran sequera donava bo trobar aigua per tots els indrets. Hem continuat la marxa fins arribar al estany Ratera, on ens hi hem quedat una bona estona per tal de descansar i d’aprofitar el magnífic paisatge que ens envoltava. Hem continuat fins al Mirador del Estany, on hi tenim potser una de les millors vistes sobre Sant Maurici vigilat i protegit pels Encantats, darrera i a la dreta del llac. Al cap d’una mica de reprendre la caminada, hem parat a dinar. Ho hem tingut que fer depressa i corrent, ja que ens ha sorprès la pluja i uns núvols d’allò mes negre, que feien gran respecte. “Chubasqueros” (qui en portava), i emprendre la tornada cap al refugi de l'Estany, que hem fet per grups i, alguns, a “la carrera” (“tonto el último”). Malgrat tot, l’aigua ens ha respectat bastant, i hem acabat menys molls del que ens pensàvem. La humitat i la olor de la terra molla feia mes encisador el preciós entorn de la tornada pel costat esquerra del llac.

A l'arribar al refugi la feina ha estat nostra per poder pujar als tot terreny, ja que s’havia intensificat la pluja i érem molts els excursionistes que els esperàvem. Finalment ho hem aconseguit i, ens han portat de retorn al càmping.

Un cop allà, repòs, dutxes, jocs... fins l’hora de sopar, que ens ha tornat a acompanyar la pluja, hi volíem sopar tots plegats compartint el menjar que cada família havia preparat. Sort que la Marisa i el Jaume, propietaris del càmping, ens han deixat utilitzar una terrassa coberta d’un dels edificis, i fins i tot les taules i les cadires. Ha estat un àpat molt bo, distret i ben refrigerats pel temps.

Teníem el desig de fer un bany a la piscina del càmping, però el temps ens el va treure.

Dia 2, diumenge
Museu de les Papallones de Pujalt i Gerri de la Sal

A les 10 del matí hem posat en marxa les “autos” i ens hem dirigit cap al poble de Pujalt on hi hem fet una visita guiada al Museu de les Papallones. El recorregut per arribar-hi des de l'entrada de Sort, d’uns 10 Km. és un espectacle paisatgístic per ell mateix, gaudint d’una bona vista del Pallars Sobirà. En el Museu en han explicat el petit i apassionant món dels insectes i les papallones, així com la seva importància en el medi natural.

Acabada la visita, sobre les 13 hores, hem anat cap al bell poble de Gerri de la Sal on hem estacionat al pàrking de la vila, en un bonic indret al costat del riu la Noguera Pallaresa. A mes de dinar-hi, teníem la intenció de visitar el Monestir de Santa Maria de Gerri així com les antigues salines de la localitat. Aquest cop ha estat la forta xafogor que feia que no ens ho ha permès i, donat també que el camí de volta cap a casa era força llarg per la major part del grup, ens hem acomiadat, donant per finalitzada la sortida, desitjant-nos bones vacances i fins al setembre.

Agraïm la col.laboració i ajut especialment a: