Aniversari. GR92 cami ronda a l'Ampolla de Mar

Aquest cop la sortida era especial ja que teníem de celebrar el 3er Aniversari de l’ACA.

Divendres, 02 de Juny

Varem anar arribant quasi la totalitat dels socis a l’aparcament de L’Ametlla de Mar, on desprès de sopar varem fer la xerradeta habitual fins que poc a poc tothom va anar marxant a descansar, ja que l’endemà hi havia preparada una bona caminada.

Dissabte, 03 de Juny

De bon matí els mes “canyeros” van marxar amb el tren fins L’Ampolla per fer un recorregut a peu de 16,5 Km. fins L’Ametlla de Mar, altres van sortir mes tard del mateix pàrquing fent un recorregut mes curt (4 Km) i també a peu fins la platja de Port Olivet però a l’inrevés, un cop arribats allí ens varem retrobar als voltants de migdia amb els que van fer el recorregut mes llarg i varem dinar a la mateixa platja retornant a L’Ametlla a mitja tarda.

El recorregut de quatre hores de L’Ampolla fins la platja de Port Olivet es una ruta pel GR 92 o Camí de Ronda que transcorre sempre arran de mar on es fa molt agradable el itinerari ja que anem passant per platges, boscos i llocs de gran bellesa. El temps es magnífic i sort que aquests dies han baixat un xic les temperatures i ens ha deixat fer el recorregut agradablement. El camí mes curt, també va tindre el seu encant i va permetre als que no tenien ganes de caminar tant, poguessin gaudir de les magnífiques vistes d’aquest fantàstic litoral.

A mitja tarda varem retornar al pàrquing de l’Ametlla on ja refets i contents de la jornada estival que havíem tingut, uns van esgotar el temps jugant a pilota allí mateix, i d’altres fent un passeig per la vila.

Al vespre ens varem dirigir tots plegats al Restaurant L’Alguer on tal i com era previst varem celebrar el ja tradicional sopar del 3er. Aniversari de l’ACA, per cert el sopar va resultar magnífic, des de bon començament fins al darrer bocinet de pastís d’aniversari. Un cop finalitzat varem fer un sorteig que com cada any va donar premis a tothom, els més afortunats van rebre la magnífica emissora amb tots els seus complements, que ens va entregar el nostre patrocinador President, com ja es habitual.

Diumenge, 04 de Juny

Pel matí a una hora prudencial un cop llevats i esmorzats ens varem dirigir amb les nostres autocaravanes a la vila veïna El Perelló, a visitar el Museu de la Mel a Casa Muria on ens van explicar tot sobre les abelles i la mel. Va esser una visita molt interessant e instructiva i que va finalitzar amb un cos a cos amb les abelles al seu habitat natural. Tots les varem poder veure a prop i en directe, això si amb una mica de precaució utilitzant la vestimenta típica dels apicultors.

Finalment varem pujar a l’ermita de Sant Cristòfol (a la mateixa localitat) on hi han unes magnífiques vistes del Delta del Ebre i les restes de l’antiga calçada romana “Via Augusta”. Allí varem dinar i un cop tips, poc a poc, quasi tothom va anar marxant cap a les seves cases excepte algun afortunat que l’endemà tenia festa.