ESPARREGUERA I EL SEU ENTORN

El divendres 13 (quina por) ens trobàrem a l'aparcament de la Deixalleria del poble, tal com estava previst. Cap problema. Tothom va anar arribant sense dificultat.

Nit tranquil•la i freda. L’endemà, dissabte ben d'hora, travessàvem Esparreguera per baixar cap a la Colònia Sedó, molt a prop d'Olesa de Montserrat, per una carretera zigzaguejant molt bonica. Allà ens esperen els guies del Museu. Formem dos grups i comencem una interessant visita per dins i per fora dels edificis de la Colònia. Ens assabentem de coses, avui dia impensables, com el règim de semi - esclavatge en que vivien i treballaven el pobres empleats, atrapats per un pervers sistema econòmic que, segons una afortunada frase d'en Joan Miquel "acabaven pagant per els tomàquets que els mateixos havien plantat i collit".

Potser una de les coses més impactants que vàrem veure va ser la gran turbina dintre de la qual vàrem patir una certa claustrofòbia, així com vàrem aprendre com es fa la pana dels tramviaires.

Al acabar, xerrada i aperitiu al bar de la Colònia per tal de treure’s el fred de sobre.

Agafem les autos i després d'una espectacular "gimcana" pels carrers més estrets del poble que els organitzadors varen ser capaços de trobar, arribem a l'hípica on, formem un perfecte cercle com a les pel•lícules. Dinem.
S'ha de reconèixer que la prometedora pujada a cavall va ser força "escarransida", però així i tot, alguns ho varen aconseguir, sobre tot els petits.

Al vespre, viatge cap a "Can Rial" a les afores del poble. Estacionem els vehicles i prenem possessió del local de "l'Associació de Veïns de Can Rial", on encenem un apassionat col•loqui sobre la pàgina Web.
Després el GRAN SOPAR DE GERMANOR. Tot un èxit, tant de resultats com de convocatòria. Va haver de tot, fins i tot sopa (sopa!!). Tot estava molt bo?. L'ambient era d'una forta fraternitat i camaraderia. Això era el què és pretenia.
Per cloure la nit, cremat, xerrameca i bon humor.

Al dia següent, sense presses i després d'un reparador somni, pujàrem a L'Ermita del Puig.
Aquest va ser el primer emplaçament d' Esparreguera, fa més de mil anys, segons ens va explicar molt amablement el guia Joan Llort. Vàrem veure les excavacions que s’estan fent, així com unes quantes tombes ven esgarrifoses.

La vista era magnífica. Començàrem una excursió pels voltants però el fred i sobre tot, la por de rebre una perdigonada al cul (els caçadors estaven fer una batuda contra els porcs senglars) ens aconsellaren de deixar-ho per un altra ocasió.
Va començar a ploure per lo que dinàrem a les autos. Sorteig de cantis, retallables per els petits i ... fins un altre.

Agraïments a

l' Ajuntament de Esparreguera i especialment a l'amic Joan Grau de Medi Ambient,

a "l'Associació de Veïns de Can Rial"