Accés espai del soci
Soci nº
Clau d'accés
Soci registrat
Soci
Nick
Nivell
 
 
 
 
 
 
Sortida del al Titol Versió per imprimir

 

Sortida a Verdú i voltants 3, 4 i 5 d’octubre – Comarca de l’Urgell

Verdú s'aixeca a l'esquerra del riu Cercavins. El terme municipal té una extensió de 35,17 Km2 i una població de 902 habitants. A Verdú hi trobem un paisatge rural caracteritzat pels conreus de secà tradicionals: cereals (ordi, blat) vinya, ametller i olivera. Els terrissaires van ser importants en l'economia del municipi. Un aspecte important que ha canviat el paisatge de Verdú, és el pas del Canal Segarra-Garrigues pel terme 

L'activitat ha donat un merescut reconeixement a la vila, pels seus càntirs, sobretot a partir del segle XIV en endavant, arribant al màxim apogeu al segle XVIII, quan s'hi compten més de trenta obradors de ceràmica. 

 

DIVENDRES 3 D’OCTUBRE – Ens vam plantar a Verdú!

Cap a les 18:00 h, o quan es va poder, els motors es van aturar a Verdú, aquest petit poble de l’Urgell famós per la seva ceràmica, el seu castell i la seva capacitat de fer-te sentir a casa (encara que es dormi sobre rodes).

Vam tenir un espai reservat per les autocaravanes on vam poder acampar lliurement, no hi havia serveis. Tot i això, l’Ajuntament ens proporcionà cubells on dipositar les escombraries.

Coordenades:

  • Coordenades en decimal (GD): 41.610062, 1.140108

  • Coordenades en DMS: N 41° 36' 36.223" / E 1° 8' 24.389"

Ens vam Instal·lar tranquil·lament, fent una mica de vida social o simplement admirant  com de bé vam aparcar. Nit lliure per sopar i gaudir del cel estrellat de la zona.

 

DISSABTE 4 D’OCTUBRE - Cultura, ceràmica i vidre… 


Matí amb gust d'història i art al carrer

Començarem el dia a les 9 h per fer un passeig lliure pels carrers del poble per admirar els murals ceràmics realitzats per artistes locals. Una autèntica exposició a cel obert: color, talent i una excusa perfecta per fer fotos de postureig cultural. 

A les 11 h ens esperava una ruta cultural per Verdú amb guia. Vam visitar:

  • L’Església de Santa Maria

  • El Convent de Sant Pere Claver

  • I el Castell Medieval. No vam poder de pujar a la torre, d'una banda perquè el grup era massa nombrós i es necessita temps ja que només poden pujar grups de 10 persones i d'altra banda la guia tenia una altra visita després de la nostra.

La visita durà aproximadament 1:30-2 h. 

Quan va acabar la visita vam anar a l'ermita dedicada a Sant Miquel construïda al segle XIV,  avui porta d’entrada dels pelegrins ignasians a Verdú. L’ermita de Sant Miquel és una construcció d’una sola nau, molt espaiosa sostinguda per tres arcades gòtiques. La façana consta d’una portalada amb un arc de mig punt conformat amb grans dovelles. campanar d’espanyada, amb un sol ull i campana.

Actualment a l’interior de l’ermita s’hi ha instal·lat un planetari electromecànic de la Fundació Tekhnikós, el qual vam visitar.

 I va arribar l'hora de dinar! Cap a les 13:30 h, vam fer parada al restaurant La Graella ubicat a la plaça del Poble. 

Després de pair el tiberi i fer un petit descans, a les 16:30 h ens vam trobar per anar a veure una demostració de com els íbers feien ceràmica.

En acabar, es va fer  una altra activitat en què ens van explicar (i ens van mostrar) com es treballa el vidre. Una activitat transparent i fascinant!

Sopar a la fresca! Només uns quants valents van gaudir del cel estrellat. 


DIUMENGE 5 D’OCTUBRE – Pedals, ibers i bones vistes

A punt amb les bicicletes!

A les 9:30 vam sortir cap al Poblat Ibèric dels Estinclells – uns 5,7 km de pedal tranquil.

Aquest poblat es tracta d’un jaciment ibèric del segle III abans de C., amb una sola fase d’ocupació amortitzada a finals del segle II a C., datable cap al 200 a C. La fortalesa ilergeta dels Estinclells està formada bàsicament per un seguit d’elements defensius, fossar i muralla i un seguit de cases adossades de diferents superfícies disposades a l’entorn d’un carrer empedrat i una bassa central.

Vam fer una visita guiada al poblat sobre les 10 h, entre pedres, història i un paisatge que fa goig. I sí, va ser gratuït (que també agrada).

Després de la visita, vam fer uns 10 km més en bicicleta fins a l’ermita de la Bovera (t.m. de Guimerà). Aquí vam fer una paradeta per reposar forces. Bon lloc per fer fotos, descans i compartir quatre rialles.

Acte seguit vam tornar cap a Verdú (uns 6,6 km) i a criteri de cadascú vam dinar a fora. A l'hora del cafè ens vam reunir tots per fer petar una estona la xerradeta i acomiadar-nos fins la propera sortida.

I això és tot, rodamons! Un cap de setmana per descobrir, compartir i, sobretot, gaudir.