JULIOL 2023

ANOIA: TERRA DE CASTELLS

Tot i la calor de les darreres setmanes, el temps va fer un agradable parentesi i vam gaudir d'un temps que podríem qualificar de molt agradable per aquestes dates.

Divendres 30 de juny:

Ens vam trobar poble medieval de La Llacuna, en un ampli terreny  que ens havia cedit en Josep de la Cansaladeria Can Travé. La sort va ser que teníem una filera de pins que ens van fer ombra tot el dia i les nits no van ser gens caloroses.

Dissabte 1 de juliol:

Els que vam assitir a la sortida vam poder optar per dues opcions:

Opció 1: Una dotzena vam matinar i amb la fresca del matí vam realitzar una agradable caminada d'uns deu quilòmetres per la zona, amb un desnivell de 327 metres; ens vam desplaçar amb dues autocaravanes (gràcies Xavier i Montserrat) fins a Torrebusqueta. El nostre recorregut va ser pel poblat ibèric del Castellar, pel Puig Castellar (un 100 cims amb unes vistes espectaculars), per la Font de Les Canals, pel mil·lenari roure d’Ancosa, per l'avenc d’Ancosa,  pel pou romànic i l’antic convent d’Ancosa. Un cop acabada aquesta ruta circular van tornar a  Torrebusqueta i amb les autocaravanes tornàrem cap a l’aparcament de La Llacuna.

Opció 2: La resta van fer un matí de relax aprofitant el agradable paratge i l'agraida climatologia de dissabte.

En acabar, alguns ens vam acostar al casc antic per a conèixer el poble on vam trobar una interessant oferta de cansaladeries, bars i forn de pa.

Per la tarda, ens vam desplaçar fins el gimnàs municipal (cedit gentilment per l’Ajuntament), on l’Anna i el seus pares, la Núria i el Damià ens van explicar, a traves d’un maridatge amb els seus vins i productes de la població (formatges, patés i dolços del poble) la seva aventura enològica:  Les Iaies   https://lesiaies.cat/

Elles són un parell de joves emprenedores, l'Anna i la Laia, que amb el suport dels seus pares, han llençat al mercat els seus vins que neixen d’unes vinyes que, probablement, són les conreades a més altitud del Penedès. El resultat són uns vins de una gran qualitat que van agradar molt.

Acabada aquesta activitat vam tornar a l’aparcament on, arribada l’hora, vam fer un sopar comunitari a la fresca amb pa, embotits i vi de quilòmetre 0. Vam agrair l'aportació dels companys de l'ACA en forma de postres.

Quan vam acabar, vam poder gaudir de la “la terrorífica pel·lícula” que es va rodar durant la sortida de l’aniversari. Creiem sincerament que el muntatge final, va superar totes les espectatives i on vam poder descobrir les capacitats interpretatives l'agunes i alguns companys. La Junta ens va obsequiar amb un pendrive amb la pel·lícula i un poster recordatori de l'esdeveniment.

Diumenge, 2 de juliol:

A dos quarts d’onze, amb tres cotxes (gràcies Òscar i Eva, Pep i Sílvia i Laia)  i una autocaravana ens vam desplaçar fins ben a prop del castell de Vilademàger on l'Àlex de l'empresa Anoia Patrimoni ens va fer una explicació molt entenedora de les característiques i història del castell i de l'esglèsia anexa (Sant Pere). En acabar van baixar cap el poble on vam continuar amb l'Àlex que ens va fer conèixer els trets més importants de la Vila de La Llacuna i la seva història.

Van dinar plegats al costat de les autocaravanes i després dels cafès vam donar per acabat aquest cap de setmana, desitjant un bon estiu a tothom i fins a la sortida del mes de setembre.

VOLEM MANIFESTAR EL NOSTRE SINCER AGRAIMENT A:

Excel·lentíssim Ajuntament de La Llacuna

Xavier Trillas (Regidor de l'Ajuntament de La Llacuna)

M. Rosa Busquet (Regidora de l'Ajuntament de La Llacuna)

Fiona Feixes (Ajuntament de La Llacuna)

Cristina (Oficina de Turisme de La Llacuna)

Josep Travé (Propietari del terreny cedit per aparcar les autocaravanes durant el cap de setmana)