SORTIDA ALS AVENCS DE LA FEBRÓ i MONESTIR DE POBLET

Dia 14 Divendres

Tal com es habitual e les nostres sortides, el divendres al vespre vam anant fent cap al punt de trobada. Aquesta vegada va ser a l'aparcament de l'església de Vimbodí, poble de la Conca de Barberà, al qui pertany el Monestir de Poblet.
Després d'una nit força freda, ens vam llevar amb un meravellós sol que ens acompanyaria tot el dia. A la gent de Lleida se ens va canviar la cara, ja que feia quasi bé un mes que estàvem convivint amb la boira.

Dia 15 Dissabte Avencs de la Febró i Prades

Un cop tothom havia esmorzat, vam emprendre el camí cap a lo localitat de La Febró, tot gaudint d'un meravellós paisatge. La sinuosa carretera travessa el Paratge Natural de Poblet. Aquest paratge té una vegetació molt rica i variada en la que hi trobem alzines, roures, pins i castanyers. Passat el poble de La Febró, i ja en la part muntanyosa de la comarca del Baix Camp, ens trobem amb unes vistes meravelloses d'uns espectaculars penya-segats.
La carretera gebrada en ha fet fer el viatge poc a poc i amb molta cura.
Després d'una petita caminada pel bosc, hem arribat al lloc d'accés a l'escletxa a la que hi hem baixat com alpinistes aficionats. L'esforç ha valgut la pena ja que passejar pel seu interior i explorar la seva cova es gaudir d'una experiència diferent i un paisatge únic il·luminat pels raigs del sol que hi penetraven.
Tornem a dinar al lloc on hem aparcat les autocaravanes, on compartim "vermut" i "cafè".

Al vespre anem a fer un tomb a la vila de Prades, amb les seves peculiars església i muralla de pedra vermella, pròpia de la zona. Es una localitat molt turística situada a uns mil metres d'alçada, d'origen àrab, que a l'any 1153 Ramon Berenguer IV li donà Carta de Població. Llàstima que no eren festes i no rajava cava per la font de la plaça.

Després de comprar uns quilos de patates (amb denominació d'origen) i avellanes, agafem les autocaravanes per tal d'anar cap al restaurant "Masia Sagués", situat a un 800 metres del Monestir de Poblet, a la mateixa carretera de Prades, on vam sopar tots junts, encara que alguns no van poder per culpa de la grip.
Gràcies a l'amabilitat de l'Angelina i la seva família vam pogué pernoctar a l'aparcament del restaurant.

Dia 16 Diumenge Monestir de Santa Maria de Poblet

Ja que teníem programada la visita al monestir a dos quarts de dotze, ens vam prendre amb calma l'hora de llevar-nos.
Un cop tothom va estar llest ens vam dirigir cap a l'aparcament del monestir per tal d'iniciar la visita.

La història de Poblet comença quan Ramon Berenguer IV va fer una donació de terres al monestir cistercenc de Fontfreda a Occitània. Van enviar dotze monjos que van fundar el monestir l'any 1151. Fou Pere III el Cerimoniós qui triar el monestir com a Panteó Reial de la corona Catalano-Aragonesa. A més d'aquest rei hi ha enterrats Alfons el Cast i Jaume I, entre d'altres.
El esplendor del monestir es va anar apagant a partir del s. XIX quant la Desamortització de Mendizabal, començant una fase de degradació que va malmetre de forma significativa els seus edificis . Aquesta situació va començar a canviar l'any 1921 quan Poblet es declarat monument nacional iniciant-se els treballs de restauració, arribant a ser reconegut per la Unesco Patrimoni de la Humanitat. Els estils arquitectònics de les construccions son el romànic i el gòtic.

Acabada la visita i donat que el temps no acompanyava vam anar al poble de Vimbodí per buscar un lloc per fer el "vermutillo". Com es habitual a cada sortida, després de dinar el cafè i tot seguit vam emprendre el retorn cap a casa.

Agrair la col·laboració del Ajuntament de Vimbodí així com la del restaurant "Masia Sagués".