Inici de la visita
La maqueta de la fortalesa
Camí de vila
Torre dels frares

HOSTALRIC, UN PASSEIG PER LA HISTÒRIA

Divendres 3 de maig

El divendres a la tarda, tot i la pluja generalitzada arreu de Catalunya, ens vam anar trobant a Hostalric. L'ajuntament ens havia reservat una zona d'aparcament al carrer Josep Torner. És una zona tranquil.la i propera al centre del poble que ens ha anat molt bé.

Dissabte 4 de maig

Afortunadament pels organitzadors i per tots els socis, la previsió de TV3 ho ha clavat i en llevar-nos ja veiem que gaudirem de solet i d'un dia fantàstic.

La convocatòria era a les 10 i pugem xino-xano cap a l'esplanada de les escoles on ens trobem amb la nostra guia, la Karol, que ens acompanyarà tot el matí per fer una visita guiada al castell-fortalesa d'Hostalric i al recinte medieval del nucli històric.

La vila, declarada "Bé d'Interès Nacional (1963), com ens explica la Karol, conserva un dels llegats monumentals més notables de l'època medieval catalana. I el castell, situat sobre un antic volcà, pertanyia als Comtes de Cabrera i mantenia el control sobre el camí Ral entre Girona i Barcelona. A partir del S. XVII s'anà transformant responent a les noves estratègies de defensa i tingué una notable rellevància històrica durant la guerra del Francès i fou una de les últimes places que abandonaren els francesos a l'estat espanyol. Tot això i moltes coses més ens anava explicant la Karol, mentre visitàvem la fortalesa, amb la galeria a prova de bomba, l'audiovisual del centre d'interpretació amb la maqueta, etc. Després vam baixar per el camí de Vila per visitar el camí de ronda de les muralles, les torres i vam pujar a la torre dels frares on vam poder gaudir altre cop d'unes vistes espectaculars de la comarca de La Selva.

Un cop acabada la visita vam tornar a les autos perquè ja era l'hora de dinar. Després d'una estona de descans,  i tertúlia, a les 17:30 ens vam tornar a reunir per fer una passejada que comença a la plaça dels Bous, passa per les hortes i voreja el turó de la fortalesa. El problema de vorejar turons és que hi ha alguna pujadeta, però res que els socis no puguin superar avesats com estem a sortides intrèpides de tota mena.

A les 20:00 vam anar al centre gastronòmic "Domus Sent Soví", on ens havien preparat un tast de la cuina de temporada de la comarca. Tot seguit vam rematar la jugada amb un festival de postres per compartir. En aquesta sala també teníem una vista privilegiada de la fortalesa il.luminada. Des de l'oficina de turisme ens van deixar una tele per poder veure un resum de fotos dels últims viatges dels socis. Unes fotos molt xules que sempre ens agrada de veure.

Diumenge 5 de maig

L'hora de convocatòria d'avui ha estat generosa, 10:30, i ens hem trobat per fer una agradable i avui sí, planera, passejada d'unes dues horetes, pel parc de les rieres. L'itinerari transcorre per les riberes de la Tordera i la riera d'Arbúcies.

A les 13:00h ja tornàvem a ser a la plaça dels Bous, centre neuràlgic del poble, i cap a les autos falta gent. Allà hem fet un petit aperitiu per obrir boca pel dinar. I ens hem convocat a les 15:00 per fer el cafetò i tradicional tertúlia per tancar la sortida.

Volem donar les gràcies a l'Ajuntament d'Hostalric per l'acollida, en especial a la Lídia i la Laura de l'oficina de turisme, que ens han ajudat molt a l'hora d'organitzar la sortida, i a la Karol, la guia que ens ho ha explicat tot molt bé i ha tingut paciència i "savoir faire" amb un grup tan gran de gent. I evidentment a tots els socis d'aquesta gran família de l'ACA per la seva bona disposició, paciència també, i bon rotllo!