Montferri
Cerveceria Les Clandestines
Dinar a l'aparcament

Descobrim l’Alt Camp i visitem La Moreneta

El divendres 1 de Març de 2019 ens vam trobar a l’esplanada que hi ha al carrer de Circumval·lació de la població de Montferri a l’Alt Camp, coordenades N 41.266294º, E 1.364749º. En aquests lloc vam pernoctar les dues nits de la sortida.

El dissabte 2 de Març de 2019 pel matí ens vam trobar a 2/4 de deu a punt per fer una excursió per descobrir l’entorn de Montferri. Vam anar fins a la Torre del Moro i La Tossa Grossa de Montferri, passant pel gran Mas abandonat de la Polla-rossa, d'aquí vam iniciar la pujada a la Serra de Montferri, que vam creuar de punta a punta per la carena, passant primer per la bonica Torre del Moro i més endavant coronant la Tossa Grossa de Montferri, vèrtex geodèsic i cim culminant de la carena. Les panoràmiques són excel·lents, la carena és força estreta en alguns indrets, contribuint a donar-li espectacularitat a aquest recorregut. Després vam baixar passant pel Torrent del Còdol i la pista del Camí de Rocamora fins arribar a Montferri.

Vam dinar a les autocaravanes i després, a les 16:30 h, vam anir a visitar la Cava Vives-Ambrós que es troba a Montferri.

Després de la interessant visita, en la que vam aprendre alguns dels secrets de l’elaboració del cava artesà i de catar alguns dels seus caves, les nenes i els nens varen anar a “Mel Entreflors” on van fer un taller sobre la mel, les abelles i la cera i del que van venir molt contents, ja que els va agradar molt.

Mentre, la resta, tots els adults, vam celebrar l’Assemblea Anual Ordinaria de l’associació, com fem cada any a la sortida del mes de març, a la sala d’actes del Casal Cultural.

Un cop acabada l’Assemblea vam sopar en aquests mateix local i com que aquests cap de setmana era carnaval, alguns van venir a sopar disfressats i van ser molt aplaudits i objecte de totes les mirades i els objectius de les càmeres de fotos i dels mòbils.

Diumenge 3 de Març de 2019:
Ens vam trobar a 2/4 de deu per dirigir-nos al Santuari de La Mare de Deu de Montserrat, on teníem concertada una interessant visita guiada, a aquest curiós Santuari modernista que va projectar l’arquitecte Josep Maria Jujol, deixeble i col·laborador d’en Gaudí i que no es va inaugurar fins el dia 30 de maig de 1999.

Finalitzada la visita a aquest Santuari ens vam dirigir a la Cerveseria La Clandestina de Montferri, per visitar-la just a l’hora del vermut, per tant vam aprofitarem per, a més d’aprendre un munt de coses sobre l’elaboració de la cervesa, prendre alguna de les cerveses artesanes que fan.

Després de visitar la cerveseria vam anar a dinar a les autocaravanes i com que feia un dia esplèndid, amb unes temperatures estiuenques, ho vam fer posant les taules a l’exterior de les autocaravanes.

Desprès de prendre el cafè vam donar per finalitzada la sortida.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Donar les gràcies a l’ajuntament de Montferri per la seva bona acollida i col·laboració, cedint-nos l’espai on vam aparcar i la sala del Casal Cultural, on vam poder fer l’assemblea i el sopar.

També estem molt agraïts a les Caves Vives-Ambrós, Mel Entreflors, Cerveceria La Clandestina i al Santuari de la Mare de Deu de Montserrat, per les agradables i interessants visites que ens han ofert durant el cap de setmana.