BENVINGUTS A PAGÈS – MAS BES

Divendres 30 de novembre

De mica en mica ens vam agrupar tots a l'àrea d'autocaravanes del Mas Bes de Salitja, com sempre cadascú a l'hora que.... la feina, les extraescolars dels fills, els preparatius de l'auto.... li permet.

Dissabte 1 de desembre

A les 10,30h l'Àlex ens fa la visita guiada per la granja Mas Bes. Primer la foto de grup i comencem... pels mes petits i no tant petits un contacte directe amb les cries de xai, els vam poder agafar a coll, acaronar , uns animalets molt tranquils i avessats als humans. Després va tocar el torn als conills ... tot una pericia poder agafar-ne un. Les gallines les vam veure des de fora al igual que els ases, per cert un bon acompanyament musical a la nit.

Vam saber que el nostre pes, el de 40 persones, era menys que el que mengen les vaques de la granja.

Per últim vam acostar-nos a la planta de biogàs, on  produeixen electricitat a partir dels fems de les vaques de la granja més altres fems d'altres granges.

Després del dinar i respectiu cafè vam visitar el museu d'eines del món rural, un bon recull d'eines, carruatges i estris d'una masia de pagès. En acabar la visita vam engrunar blat de moro com es feia a mitjans del segle passat, la màquina fa passar la fred....

L'Àlex ens va ensenyar com feien el mató a la granja, per a 4l de llet hi posa 150ml de suc de llimona i deixar coure a foc lent sense deixar de remenar i vigilar que no es cremi.

Per sopar, la sala el safareig ens va permetre fer una bona sobretaula, just per anar a sentir, ballar i riure amb l'Orquestra Diversiones a St. Dalmai.

Diumenge 2 de desembre

A 2/4 de 10h iniciem el recorregut a peu per la Ribera de l'Onyar, el sol ens acompanya i fa que la passejada sigui la d'un diumenge al matí agradable i tranquil , arribem a la pressa d'en Borra, creuem el poble de St. Dalmai i passem per la Font de Salitja.

Com que el dia acompanya ens permet fer el que mes ens agrada als autocaravanistes...., dinar a l'aire lliure.

Petons i abraçades amb els millors desitjos de Bones Festes!!!! ens acomiadem fins a la propera sortida.

Agraïr a en Joan, a la Maria, a en Carles i a l'Àlex la seva amabilitat i la bona acollida que ens va fer a la granja Mas Bes, tot van ser facilitats .