LA GARROTXA

El punt de trobada, aquest vol, ha estat Olot, l'aparcament del seu volcà urbà: el Montsacopa. I tot i que molt esglaonadament, com si coneix que el cap de setmana era llarg, vàrem anar arribant tots a la cita, que en aquesta ocasió ens portava a fer un tomb per terres de la Garrotxa. Moltes ganes de saludar-nos i fer petar la xerrada, però les temperatures d'aquestes dates gairebé no ho permeten, ja que per un costat a fora no si està bé i pel altre "les nostres cases" no permeten acollir tots els amics que voldríem, així doncs...cap a dormir que demà ja en tindrem ocasió.

Dissabte dia 4.

Olot:Visita al Museu dels Volcans, al Comarcal i Fires de Nadal i d'Artesania.
Pel matí, tal com estava previst, i sota un plugim típic d'aquestes terres, vam visitar els museus d'Olot. Primer el dels Volcans, a la Torre dels Castanys del Parc Nou, allà per una part vam poder observar els principals ecosistemes de la Garrotxa i per l'altra "experimentar" els fenòmens sísmics i vulcanològics, que tan coneguda fan la comarca.
Tot passejant, ara plou, ara no plou, vam gaudir del Nucli Antic, d'algunes de les seves façanes Modernistes: "Casa Gaietà Vila (el drac)", "Casa Solà Morales", "Casa Gassiot", entre d'altres, mentre ens dirigíem a l'edifici de l'Hospici, una construcció neoclàssica de finals del segle XVIII, i que acull l'altre Museu que anàvem a visitar: el Comarcal. Després de la visita, on hi vam poder admirar obres de diferents autors, tant de l'Escola Paisatgística d'Olot: Joaquim i Marià Vayreda, Josep Berga i Boix, excel·lents escultors: Miquel Blay i Josep Clarà, així com autors forans: Enric Galwey, Joan Llimona, Joan Brull, Joaquim Mir i Ramon Casas amb un dels quadres més representatius de l'art català: "La Càrrega".
A la tarda, un cop assaborit un bon cafè amb tertúlia inclosa, vam aprofitar per tornar al centre i així donar un tomb per la Fira de Nadal i d'Artesania, fer unes compres de productes típics olotins, mentre els més joves s'entretenien amb un espectacle infantil a la plaça Major.
Més tard, ens vam dirigir a l'aparcament de Can Serra, on hi faríem nit, per tal de poder fer la visita del dia següent:

Diumenge dia 5.

La Fageda d'en Jordà, dinar a Can Xel i Santa Pau.
Tot i que la pluja persistent de la nit ens va fer témer per la pedalejada...un sol força valent per l'època, ens va esvair totes les pors:
Així doncs, bicicletes i ciclistes a punt, la Fageda d'en Jordà ens espera. De fet, passejant-hi, no es fa estrany pensar que hagi estat font d'inspiració de poetes com Joan Maragall, qui va escriure el poema que la va fer famosa.
Tot gaudint d'aquest paisatge, vàrem arribar a la nostre següent visita: La Cooperativa de La Fageda, lloc on a més de portar a terme un magnífica labor d'integració socio-laboral de persones disminuïdes psíquiques, elaboren un fantàstic iogurt. Per cert, les nostres sòcies més jovenetes: la Júlia i la Ivet també van acudir a la visita, serà que els interessa el tema del iogurt? La Judith, va ser l'encarregada de presentar-nos la vaqueria, les vaques prenyades, la sala de munyir, els vedells més petits, i en definitiva tot el camí que segueix la llet per esdevenir iogurt (la preparació, la incorporació dels bacteris, la sala d'envasat, la recollida i enfornat,...) Llavors vam poder tastar els diferents productes i fins i tot comprar-ne. Gràcies Judith!
Tot seguit i amb la gana feta, cap a Can Xel, on teníem concertat el dinar. Després i per tal d'estirar una mica les cames, ens vam atansar a Santa Pau, on sempre ve de gust perdre-s'hi pels seus carrerons, contemplar les vistes esplèndides sobre la vall del Ser i perquè no? Comprar uns fesols de Santa Pau.
Al vespre, trasllat al aparcament de Santa Margarida

Dilluns dia 6.

Pujada al volcà de Santa Margarida.
La nit havia estat força estelada, i algú anunciava que l'endemà seria un dia amb gelada, doncs bé, previsions complides. No obstant, a mig matí tothom és a punt per a visitar el volcà de Santa Margarida, creuar-se amb uns magnífics castanyers i donar un vol pel cràter.
Ja de tornada, el temps ens va deixar assaborir el clàssic "vermut" a l'exterior i fins i tot més tard, el cafè, on ja s'anava definint el comiat. Una vegada més, ha estat un bon cap de setmana, amb diferents activitats, paisatges, visites i compres, però sens dubte el millor de tot, ha estat la companyia. A tots, als que hi éreu i als que no, que passeu molt bones festes de Nadal i un bon Cap d'any. Fins a la propera, que ja en tenim ganes! I la Elena i en Josep M., ben segur, ens la tenen preparada.

Agraïments

Volem expressar el nostre agraïment més sincer per les atencions rebudes, a L'Ajuntament d'Olot, al seu personal i a la policia municipal.
Al personal de l'oficina de turisme de la Garrotxa,
i molt especialment a la Direcció i personal de la Cooperativa de productes làctics "La Fageda"

A tots ells, gràcies per una feina ben feta.