ALT PENEDÈS CAPÍTOL 7:

FESTA MAJOR I DESCOBERTA DE VILAFRANCA i GELIDA, LA PORTA DEL PENEDÈS.

DIJOUS, 30 I DIVENDRES, 31

La sortida de setembre no va començar, com és habitual un divendres. En altres sortides us havíem ensenyat racons del Penedès, però no és pot dir que es coneix bé el Penedès si no has suat a la plaça més castellera de Catalunya o has sobreviscut a l’entrada de Sant Felix del dia 30 d’agost.

Aprofitant que les dates de la sortida van coincidir amb les dates de la millor festa major del món mundial, ens hi vam instal·lar a l’àrea d’autocaravanes de Vilafranca del Penedès i vam gaudir dels actes de “La més típica”.

El dijous 30, els més avançats vam poder gaudir de la millor diada castellera de la temporada, la de Sant Fèlix: Jove de Valls, Vella de Valls, Minyons de Terrassa i Castellers de Vilafranca, van aixecar les seves construccions de gamma extra en una plaça plena d’aficionats. Per la nit, després de quedar impregnats en la màgia de l’entrada de Sant Fèlix a la Basílica de Santa Maria, vam assistir, ballar, cantar i passar-nos-ho d’allò més bé amb Els Catarres a la Rambla de Sant Francesc.

El divendres 31, vam poder seguir l’entrada a ofici del matí i de l’exhibició dels balls de la festa vilafranquina. Més tard, la diada castellera de Sant Ramon amb les colles locals. En acabar vam poder participar en el “toc de vermut”. Per la tarda concert de la banda de Cardona i més tard la processó del 31. A quarts d’una de la matinada uns quants vam anar a gaudir de la música de “La Folie” al Claustre dels Trinitaris.

DISSABTE, 1 DE SETEMBRE

Vam començar l’activitat a les 11’30h,  ens vam trobar amb en Josep M. Feliu de “DESCOBRIR PENEDÈS” per conèixer el més destacat de Vilafranca; vam fer una caminada descobrint els seus espais i esdeveniments històrics més rellevants.  Els principals edificis, carrers i monuments, els personatges, les festes i tradicions. Des de l’edat mitjana fins al modernisme.

Vam visitar conjunts medievals com Santa Maria i el convent de Sant Francesc, els principals edificis modernistes, i les construccions renaixentistes i barroques, com la Trinitat i la Capella dels Dolors.

També ens vam endinsar en la història d’edificis emblemàtics com el Palau Baltà i l’Ajuntament, i com la vila va créixer fora de la muralla, amb el cementiri i l’obertura de les dues Rambles, al segle XIX.

A quarts de dues, uns quants vam anar a la Plaça de Sant Joan on es va fer el Concert Vermut amb el grup Ministrers del Sabre

En acabar, vam anar cap a les autocaravanes a dinar. Després de dinar vam anar cap a Gelida i vam aparcar al costat del castell medieval, en un espai que ens va reservar l’Ajuntament.

Després de descansar una estona vam fer fins a la Font Freda una passejada habitual entre la gent de Gelida en un entorn de bocs i amb unes bones vistes de la població de Gelida i de la plana del Penedès.

A la nit vam treure les taules i cadires i vam sopar gaudint de la nit gelidenca al costat del seu mil·lenari castell. Per postres vam portar coca de Torrelavit i catànies de Vilafranca.

DIUMENGE, 2 DE SETEMBRE

A 2/4 d’onze vam fer una visita guiada al conjunt monumental del castell de Gelida.
En acabar la visita vam tornar cap a les autocaravanes per dinar. Podrem treure  taules i cadires.

I així vam donar per acabada aquesta sortida i ens acomiadarem fins a la propera del mes d’octubre.

Volem donar les gràcies a l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès per deixar-nos aparcar  a l’àrea. A l’Ajuntament de Gelida i molt especialment a la Maite Claramunt per ajudar-nos a organitzar la nostra estada i l’aparcament. També al responsable del Restaurant Cal Vadó per la seva col·laboració i amabilitat. A tots i totes, moltes gràcies.