Fabrica De llanes
La Seu d'Urgell

Alt Urgell: Llana i acordions amb vistes al Cadí

Divendres 4 de maig

Ens vam trobar a l'àrea d’autocaravanes de la Seu d’Urgell.
Coordenades: 42.359080 1.465638
Per tal d’estar tots junts vam aparcar a la parcel.la de terra que hi ha al fons de l’àrea

Dissabte 5 de maig

A 2/4 de 10h, ens vam reunir per anar cap al centre de la Seu, on la Pilar ens va fer una magnífica visita guiada pel casc antic de la població, gentilesa del Patronat de Turisme de la Seu.
Després ens va fer una visita guiada per la catedral.
La catedral de la Seu d'Urgell, anomenada Catedral de Santa Maria d'Urgell o Catedral d'Urgell, és un temple catòlic dedicat a Santa Maria situat a la Seu d'Urgell (Alt Urgell), seu catedralícia del Bisbat d'Urgell i principal temple de la diòcesi. És l'única catedral íntegrament romànica de Catalunya, considerada un exemplar únic dins el romànic català per les seves característiques italianitzants, altament visibles en l'ornamenta de la façana i la galeria oberta de la capçalera.
Un cop acabada la visita, vam donar un tomb pel mercat que fan els dissabtes pels voltants de la catedral., inclús vam tenir temps de fer un cafetó.
Vam tornar a les autos a dinar.
A 2/4 de 4h vam anar cap a Pont d’Arsèguel, allí vam visitar la Fàbrica de Llanes.
Coordenades: 42.361878 1.588883
Com que no hi ha massa espai vam aparcar a diferents llocs de la carretera.
La fàbrica de Llanes d'Arsèguel, situada al pont d'accés al poble, és tot un exemple de l'aprofitament de l'energia hidràulica. Encara avui es troba en ple funcionament i amb una maquinària que data del segle XVIII. Va ser fundada pels avis dels actuals propietaris té les característiques d'una empresa familiar que ha anat passant de pares a fills.
Un cop acabada la visita ens vam dirigir cap al poble d’Arsèguel, allí vam aparcar molt juntets al parc que hi ha al darrera de l’església. Vam anar al Museu de l’Acordió, on el Sr. Artur Blasco ens va fer una bonica explicació de l’història de l’acordió i ens va amenitzar tocant unes peces.
Coordenades aparcament Arsèguel: 42.350271 1.584939
L’alcalde d’Arsèguel ens va cedir el local social per sopar, com que hi havia barbacoes vam aprofitar per fer brasa per sopar.

Diumenge 6 de maig

Ens vam reunir a 2/4 de 10h per fer una caminada pels voltants d’Arsèguel, la caminada és d’uns 5 km amb un cert desnivell.
Passejada circular que surt de l'hotel font del genil ens puja a un coll i ens torna pels camps al costat del riu Segre. Ruta curta i fàcil però amb dos fortes pendents. Baixem al Pont de la Tosca , atravessem el riu Cadí, un afluent del Segre, i enfilem cap al coll. Aquí tenim algunes vistes privilegiades del poble. Un cop al coll girem a la dreta deixant a ma esquerre el camí cap a Ansovell. A uns 200m trobem un pal que ens indica un altre camí a la dreta menys evident, que nosaltres agafarem per baixar atravessant un bosc de pins per l'altre falda de la muntanya fins a arrivar a una pista. Girem a la dreta seguint aquesta pista que planeja sobre els camps contigus al Segre. Trobem un altre pont sobre el riu Cadí i un cop atravessat un corriol que amb unes cuantes esses ens pujarà fins al poble.
A la tornada vam treure les taules i vam fer un dinar conjunt com és habitual, postres, cafès, ratafia, sobretaula.... i fins a la propera.