BUSCANT LA TRAMUNTANA

DIVENDRES 30 DE JUNY

Ens trobem a Vilabertran, a l‘aparcament que hi ha a l’entrada del poble anomenat “Cabocas”, on ens tenen reservada una zona per pernoctar situada al carrerr de Figueres nº 2,  Coordenades: N 42º16’48.4”  E 2º58’54.4” . Això sí, tots ben abrigats perquè les temperatures han baixat en picat.

Les autocaravanes van arriban en mica en mica perquè a l'autopista, a l'alçada de Girona, està tallada per la calamarsada que ha caigut.

Des de l'Assossicació volem agraïr totes les facilitats que ens han donat des de l'Ajuntament de Vilabertran i la gran acollida que ens han fet, en especial en Joan Parnau, regidor de Serveis.

DISSABTE 1 DE JULIOL

A les 10:00 els més petits fan una volta pel poble amb carro i cavalls conduit per un gran company Quim Parnau, que els va fer passar una gran estona als més petits de l'ACA.

La resta escoltem a la Carla que ens fa unes interessants explicacions sobre el monestir de Santa Maria de Vilabertran.

Una vegada acabada la visita ens trobem amb la canalla que han anat amb cavall i visitem la Torre d'en Reig, tot escoltant les explicacions que ens fa l'exsecretari, el senyor Martinet.

Després ens dirigiem cap al càmping Castell Mar d’Empuriabrava. Coordenades:N 42.255517º   E 3.137138º

Després de dinar i fer les banyades oportunes (i les migdiades) agafem les bicicletes i anem fins a Castelló d’Empúries, on ens espera en Xavi, a La Farinera. Ens explica tota la seva història i el seu funcionament i després fem una visita al poble, on veiem el centre històric, la plaça dels Homes, la Basílica de Santa Maria, les Muralles i el Portal de la Gallarda.

Agafem les bicicletes que hem deixat a l'entrada de La Farinera i retornem cap al càmping on a les 22:00 hores sopem tots plegats a la fresca.

DIUMENGE 2 DE JULIOL

A les 10:00 tots amb les bicicletes anem fins al Cortalet dels Aiguamolls de l’Empordà, on ens deixen aparcar les bicicletes a l'aparcament privat dels treballadors. Fem una caminada d'uns dos kilometres i mig per un camí molt agradable fins arribar a la Torre Senillosa on gaudim d'una molt bona vista.

I de tornada cap el càmping on després d'una banyada fem el pica-pica dinar comunitari.

Després dels postres, cafès, banyades a la piscina i la platja ens acomiadem fins la propera esperant que hagin passat tots un bon cap de setmana.