SORTIDA ACA GENER DE 2016: RACONS DEL BAIX PENEDÉS

Divendres dia 15/01/2016

Vam arribar a la vila de l’Arboç cap a les set del vespre i no vam trovar-hi ningú. Vam esperar una bona estona i com que no venia ningú ni tampoc ningú deia res per Whats App, ja començàvem a témer que no es tractés d’una broma pesada, tenint en compte que aquesta era la primera sortida de l’ACA organitzada per nosaltres. Però no, cap a les vuit van anar arribant diferents membres de l’ACA. Vam respirar tranquils.

Dissabte dia 16/01/2016

Dissabte al matí ens vam desplaçar amb unes quantes autos voluntàries cap ala Masiade la Creu, per visitar el parc natural del Foix. Vam tenir sort de poder aparcar totes les autos en l’aparcament; temíem que hi haguessin cotxes aparcats i no hi hagués lloc suficient.

Vam fer un recorregut circular pel parc del Foix, llevat d’un desviament que ens va portar fins a la presa del pantà. L’objectiu de l’excursió era, a part de conéixer un xic el parc, veurela Fontd’Horta. I ho vam aconseguir, encara que de la font no en brollava ni una gota. Tot i així l’indret desprenia cert aire de bosc encantat. Vam tornar a dinar a les autos.

A la tarda vam disfrutar d’un recorregut guiat per la vila de l’Arboç, que ens va permetre conéixer una mica de la seva història, i alguns dels seus monuments i edificis més notables.

Més tard, per grups, vam visitar el museu “El cau del tauró”, on vam poder aprendre molts aspectes interessants d’aquests animals, i en vam sortir amb una dent de tauró de record.

Al vespre vam anar a sopar al local l’Arbosense. Com que, a més del menjar, hi havíem de dur les taules, els ACA 40 ens van oferir amablement la furgo per al transport dels pesos. Després de sopar vam visionar les fotos d’alguns viatges i sortides de diferents ACA’s. Vam tenir alguns problemes amb la calefacció (ens van deixar la bombona de butà quasi buida), però tothom es va mostrar molt considerat i ningú no es va queixar del fred que feia. I és que el cava ens va fer oblidar aquest entrebanc.

Diumenge dia 17/01/2016

Diumenge al matí vam deixar l’Arboç i vam posar rumb cap a Calafell, per visitar-hila Ciutadella Ibèrica.La reconstrucció de les edificacions que s’hi ha dut a terme, la recreació de l’època íbera en les diferents estances i les explicacions dels guies, ens van permetre fer-nos una idea de les condicions de vida dels seus habitats en aquells temps.

Per finalitzar el cap de setmana d’una manera digna, ens vam obsequiar amb un magnífic aperitiu, que, tot sigui dit, cada cop s’assembla menys a un aperitiu, i s’assembla més a un menú degustació d’un restaurant de cinc forquilles.