AROMES CATALANS I MARROQUINS

Divendres 1 de juny

Tal i com haviem quedat les autos van anar arribant a l'aparcament que hi ha a ma esquerra abans de travessar el pont de la riera a l'entrada de la població de Dosrius.

Dissabte 2 de juny

A 2/4 de 10 del matí, ens vam desplaçar cap a Canyamars, concretament a l'aparcament dels RUCS DEL CORREDOR, coordenades 41.593108º N 2.431755ºE. Un cop allà vam iniciar una petita excursió fins el POU DE GLAÇ.

Antiga construcció del segle XVI destinada a la fabricació de glaç, que va estar en funcionament fins a mitjan segle XIX. El pou de Canyamars és un dels més importants i ben conservats de Catalunya. Té planta rodona, amb cúpula semiesfèrica i contraforts, i és de grans dimensions, semblant a una fortificació medieval. A la part de dalt hi ha la bassa on s'estancava l'aigua que es glaçava durant les nits d'hivern i a partir de la qual es tallaven els blocs de gel que posteriorment s'emmagatzemaven al pou. El gener de 2007 va ser adquirit per l'Ajuntament de Dosrius al seu propietari, Ricard Prats, que n'havia tingut cura durant molts anys.

El vam veure exteriorment i també hi vam deixar la tortuga viatgera de l'ACA, portada des d'un geoamagatall del Bages amb Autocaravana i la vam deixar aquí, en el geoamagatall del Pou de Glaç de Canyamars perque continui amb els seus viatges. Tot seguit vam desfer el cami de tornada i vam anar cap ELS RUCS DEL CORREDOR, www.rukimon.com

Aquí la junta, ens tenien preparada l'activitat sorpresa del 9è aniversari.  Van començar fent-nos una introducció dels tipus de rucs que hi tenien, les seves característiques, l'us d'aquests animals i a continuació cada participant  tenia que treure's el CARNET DE CONDUCTOR DE RUC tot superant divereses proves, entre elles calia: llaurar la terra, respallar el ruc, transportar aigua, transportar feixos de llenya i fer un trajecte en ruc.

Un cop acabada l'activitat, vam dinar a les autos, cafè ràpid i ens varem desplacem cap a la localitat de Cabrils on ens esperava una tarda plena d'activitats.

Varem aparcar les autos a un aparcament molt gran de Cabrils i d'allà ens vam desplaçar caminant cap a l'hotel d'Entitats que l'ajuntament ens va cedir.

La primera activitat de tarda va ser la presentació de la nova web de l'ACA, presentada i creada per el soci Josep Villen. Ens va explicar el seu funcionament, on ara tot soci pot participar i fer-ne us tot penjant les resenyes i relats de sortides, entre d'altres coses.

Tot seguit enl ROAD 111 ens van fer un reportatge del seu viatge durant 1 any desde Cabrils fins Sydney en autocaravana.

El reportatge va ser molt interessant i molt llarg, així que el van dividir en tres parts: Dues abans de sopar i la tercera després.

En aquesta ocasió i per celebrar el 9è aniversari es va fer un sopar Marroquí preparat per la Fàtima i la Sofia, a base de Couscous i Tajines, i de postres Taronja amb canyella, pastissets típics del Marroc. Cal dir que tot estava boníssim, felicitats a les cuineres!

Tot fent els postres i cava de l'aniversari, la Yasmine i les seves companyes ens van amenitzar la sobretaula del sopar amb una DANSA DEL VENTRE  www.yasmine-oriental.es

Ens van fer 4 balls i després van demanar voluntaris i voluntaries per acompanyar-los a ballar, van tenir molt d'exit i hi va haver un munt d'ACA's que van participar.

Acabant la cuinera Fatima va venir i ens va preparar un Tè a la menta tot explicant-nos com el preparava.

Tot seguit vam finalitzar la vetllada amb la tercera part dels Road 111, explicant-nos el final del seu viatge tot arribant a Australia.  Ja era molt tard, ho vam anar recollint tot i varem anar a dormir a les autos.

Diumenge 3 de juny

Ens vam despertar amb pluja, 4 gotes mal contades, fet que va fer dubtar als joves i adolescents de l'ACA de si anar o no a l'Illa Fantasia, al final però va començar a sortir el sol i es van decidir per anr-hi.

La resta tranquilament vam fer el que ens havia quedat pendent la nit anterior:

-        Votació de la millor portada de la web de l'ACA

-        Proclamació dels ACAMEN  2012

-        Repartiment de regals a tots els socis.

Acabant es va fer el típic Vermout i després dinar conjunt amb el couscous que va sobrar del dia anterior.

Despedida i fins el mes vinent que ja s'apropen les vacances !